Ny medlem med 9-7X

Forum Modellspecifika forum 600/9-2X/9-4X/9-7X Ny medlem med 9-7X

Detta ämne innehåller 7 svar, har 6 deltagare, och uppdaterades senast av 2018-10-13 11:50.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #443497

    speeddemon
    Deltagare

    Hej !

    Jag är ny medlem i klubben sedan några dagar tillbaka och äger en 9-7X ”Trollblazer”
    sen i December -17
    Den har gått 9000 mil och har en 5,3L V8 och jag trivs väldigt bra med den. Har gjort en del sen jag köpte den och kanske startar en projekttråd.

    • Detta ämne redigerades 5 månader, 1 vecka sedan av .
    #443501

    Janne Hagnell
    Moderator

    Välkommen!👏🏻

    #443514

    Erik A
    Deltagare

    Kul bil! Grattis till köpet!

    Såg en 9-4x för några dagar sedan. Tycker nog att ”GM-SAABarna” fick oförtjänt dåligt rykte. Det var ju modeller som skulle lansera varumärket i USA,

    #443585

    M.Lindgren
    Deltagare

    Jag väntar på tråden!

    Dessa bilarna borde verkligen träda fram mer!

    Saab 900 i16 2.1 -91 | Saab 9-5 2.3t - 98 | Saab 900 i8 88b -88 | Saab 900 T8 88b -88 | Saab 900 T8 Special - 89 | Saab 9-3 2.0t BP SC -09 | Saab 9-5 2.0t BP SC -06

    #443677

    speeddemon
    Deltagare

    Tack för svaren !
    Har också hört lite dåliga rykten om dessa bilar. Typ att det inte är en riktig SAAB. Och visst är det som en
    Cheva Trailblazer i SAAB-kostym men det är ju ändå en SAAB !
    Var lite tveksam innan jag köpte den med tanke på reservdelar och sånt men efter att ha kollat upp så finns det gott om slitdelar hos t.ex Hansen Racing
    Det som kan vara lite krånligare är ju det SAAB specifika typ plåtdelar, strålkastare m.m. Men det går att få tag på i USA på ebay t.ex. Lite osäker på elektroniken
    ifall det är SAAB eller GM eller en kombination.
    Jag har iaf sen jag köpte den här bara sett 2 st 9-7:or men fick fram en uppgift om att det finns139 st reggade i Sverige. Hur många av dom
    som rullar vet jag däremot inte.
    Återkommer med lite bilder.

    #443691

    M.Lindgren
    Deltagare

    Det kanske inte är en riktig Saab, men hur mäter man det? 9000 kan ju varit den första ”icke” Saaben, men de flesta säger nog 900ng även om få hade tackat nej till en 9-3og Viggen.

    Jag minns en reklambild från Saab som troligen var riktad till den amerikanska marknaden.
    I silver var olika modeller med 9-3 och 9-5, medans 9-2x och 9-7x var i svart…

    Saab 900 i16 2.1 -91 | Saab 9-5 2.3t - 98 | Saab 900 i8 88b -88 | Saab 900 T8 88b -88 | Saab 900 T8 Special - 89 | Saab 9-3 2.0t BP SC -09 | Saab 9-5 2.0t BP SC -06

    #449214

    Det finns 22 st 9-7X AERO registrerade i Sverige. Tillverkades 08-09 i 545 exemplar. 09 tillverkades 21 st i silver övriga är svarta. Kom över dessa uppgifter då en spekulant ville köpa min bil. Om det någon som har andra uppgifter så förmedla dem gärna.
    Just AERON är lite kul då det sitter en LS2 under motorhuven. Dvs en Corvettemotor. Bilen går ljuvligt bra men är dyr att tanka.
    Reservdelar går att beställa från USA annars finns det mesta här i Sverige.
    Saknar dock originalfälgarna. 20-tums. Är det någon som har några över?
    Bilen blev kvar i familjen. Hustrun ville inte sälja och det är jag glad för.
    Håkan Bertilsson

    #450443

    Psycho Dave
    Deltagare

    Bara ett förtydligande, 9-7X är inte baserad på Chevrolet Trailblaizer utan på Buick Rainier.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.