Nya kärran!

Forum / Modellspecifika forum / 92/93 / Nya kärran!

Forum / Modellspecifika forum / 92/93 / Nya kärran!

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 25 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • januari 10, 2009 at 15:26 #19330

      Idag hämtade jag saab 92:an. Efter en snabbkoll konstaterade jag att den var bättre
      än jag väntat. Det är inte alltid man tycker så. Otroligt skön patina! Jag är mer än nöjd!

        januari 10, 2009 at 15:49 #133356

        Det var väl den som gick på auktionen i Filipstad??

        Ser ut att vara ett härligt bruksskick på den!! Lycka till!!

        / Bosse

          januari 10, 2009 at 15:54 #133359

          Ja man får gratulera!:)

            januari 10, 2009 at 16:06 #133360

            Den såg trevlig ut! Man blir lite avis. 🙂

              januari 10, 2009 at 16:53 #133368

              Grattis och välkommen till 92-förarnas skara! Var beredd på att det kan ta en kvart att tanka.
              Inte för att det tar lång tid att fylla på olja och bensin, utan för att folk ofta kommer fram för att snacka Saab.
              Alltid lika trevligt!! 🙂

                januari 10, 2009 at 18:27 #133372

                Jag fick se den nu när jag var och hämtade min gröning, helt otroligt skick på denna bilen varför hittar aldrig jag såna toppexemplar?

                  januari 10, 2009 at 18:33 #133374

                  Man kann ju nässtan gråta när man ser såna härliga bilar, mycket trevligt skick tycker jag! Grattis till köpet får väl jag säga!

                    januari 10, 2009 at 19:03 #133376

                    Stort grattis till en jätteläcker patinerad klassiker – vårda den ömt 😉

                      januari 10, 2009 at 21:24 #133385

                      Jag ska inte försöka försköna den alls. Bara laga rosten och fixa bromsarna och göra den driftsäker (om det går). Den ska se ut som den gör nu förutom att jag ska montera navkapslar. Är de speciella på 92:an eller går det med alla bulliga? De lyckas alltid vara borttappade på de saabar jag köper.

                        januari 10, 2009 at 22:31 #133389

                        Det är den bilen som gick under klubban i Filipstad, fanns det nya papper på den?
                        Det är samma kapslar på 92:an som 93 och 96.
                        Den saknar även liste på bakskärmarna och ska väl vara mörkare röd.

                          januari 10, 2009 at 22:34 #133390

                          Otroligt grym bil :worshippy:.Blir mycket avis faktiskt.Var på auktionen då den ropades ut.Blir förvånad när jag ser den nu.Den skulle få stå till sig meddelade han som ropade in den.Att man inte är mera på ibland :banghead:Sådär,nu har jag fått gnällt av mig lite 😀 Det är bara att gratulera och hoppas att du får fart på åket. / Mats

                            januari 10, 2009 at 22:59 #133396

                            Det finns bara gamla papper. Men en ursprungskoll på vv och en regbesiktning så är den med i rullorna igen. C:a 1700kr totalt.
                            Listerna på bakskärmarna saknas, hålen för clipsen också.
                            Angående kulören. Den är iaf röd överallt. Jag ska jämföra insida och utsida på några ställen. En sån här gammal bil kan säkert vara omlackad både en och två ggr och då de brydde sig nog inte om att det skulle vara rätt kulör då. Det var ju bara en gammal bil. Men allt sånt hör ju till bilens historia. Likaså bulor och repor och annat slitage.

                              januari 10, 2009 at 23:06 #133398

                              Japp det stämmer allt det du säger, det har sin historia, har de lyckats starta den, den gick ju runt så det borde ju inte vara så mkt arbete.
                              Var med och bjöd på den men fegade ur.
                              Skärmarna bak är ju mkt fräscha så jag tror att de är bytta där bilen kommer från och inte varit använd mkt efter bytet.
                              Trevligt att en till 92 kommer ut på vägen och in i registret igen.

                                januari 10, 2009 at 23:17 #133399

                                Nej, den är inte startad än. Den har plats 3 i kön in i garaget just nu. Men en uppstart före sommaren borde väl gå att lösa. Ni som vet. Vad behöver man göra innan man ger sig på ett startförsök på den? Den har stått sedan stenåldern nån gång. En “vanlig” motor byter man olja på innan men vad gör man på en 2-taktare? Jag vill ju inte förstöra nåt.

                                  januari 10, 2009 at 23:25 #133400

                                  Ny fräsch bensin med en liten mer skvätt olja mer än normalt gör ju inget illa direkt, kan ju även ha i lite tt olja i loppen innan start och ett bra ventilationssystem:-)

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 25 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.