Nya kärran!
Forum / Modellspecifika forum / 92/93 / Nya kärran!
Forum / Modellspecifika forum / 92/93 / Nya kärran!
- Detta ämne har 24 svar, 13 deltagare, och uppdaterades senast 2009-01-11 17:29 av saabisti.
-
FörfattareInlägg
-
januari 10, 2009 at 18:33 #133374
Man kann ju nässtan gråta när man ser såna härliga bilar, mycket trevligt skick tycker jag! Grattis till köpet får väl jag säga!
Jag ska inte försöka försköna den alls. Bara laga rosten och fixa bromsarna och göra den driftsäker (om det går). Den ska se ut som den gör nu förutom att jag ska montera navkapslar. Är de speciella på 92:an eller går det med alla bulliga? De lyckas alltid vara borttappade på de saabar jag köper.
Otroligt grym bil :worshippy:.Blir mycket avis faktiskt.Var på auktionen då den ropades ut.Blir förvånad när jag ser den nu.Den skulle få stå till sig meddelade han som ropade in den.Att man inte är mera på ibland :banghead:Sådär,nu har jag fått gnällt av mig lite 😀 Det är bara att gratulera och hoppas att du får fart på åket. / Mats
Det finns bara gamla papper. Men en ursprungskoll på vv och en regbesiktning så är den med i rullorna igen. C:a 1700kr totalt.
Listerna på bakskärmarna saknas, hålen för clipsen också.
Angående kulören. Den är iaf röd överallt. Jag ska jämföra insida och utsida på några ställen. En sån här gammal bil kan säkert vara omlackad både en och två ggr och då de brydde sig nog inte om att det skulle vara rätt kulör då. Det var ju bara en gammal bil. Men allt sånt hör ju till bilens historia. Likaså bulor och repor och annat slitage.Japp det stämmer allt det du säger, det har sin historia, har de lyckats starta den, den gick ju runt så det borde ju inte vara så mkt arbete.
Var med och bjöd på den men fegade ur.
Skärmarna bak är ju mkt fräscha så jag tror att de är bytta där bilen kommer från och inte varit använd mkt efter bytet.
Trevligt att en till 92 kommer ut på vägen och in i registret igen.Nej, den är inte startad än. Den har plats 3 i kön in i garaget just nu. Men en uppstart före sommaren borde väl gå att lösa. Ni som vet. Vad behöver man göra innan man ger sig på ett startförsök på den? Den har stått sedan stenåldern nån gång. En “vanlig” motor byter man olja på innan men vad gör man på en 2-taktare? Jag vill ju inte förstöra nåt.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.