Nyheter om 900klubben.com

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
  • Författare

Hej!

Som de flesta vet så har jag ett bra tag letat efter någon som kan ta över klubben efter mig.

Nu har det löst sig!
      Klubben kommer gå ihop med Svenska Saabklubben.
      Våra forum kommer smältas samman och alla trådar och medlemmar flyttas över dit.

Exakt när sammanslagningen kommer ske är ännu oklart.
      Vi håller på med en överlåtelse av domän(900klubben.se kommer fortfarande finnas kvar) och webbhotell just nu.
      Efter det tar Jonathan Sulo som är webbmaster på Svenska Saabklubben över arbetet med att slå ihop vårt innehåll med deras.

Jag hoppas och tror att detta är bästa lösningen för klubben!

februari 11, 2014 kl. 16:02 #197486

Känns den mest naturliga lösningen. hoppas det går smidigt 🙂

februari 11, 2014 kl. 19:36 #197489

Helt rätt där, Joakim. Svenska Saabklubben har nu fått kontroll över domän och webbhotell för 900klubben.se och vi kommer att påbörja en ihopslagning av detta forum med vårt forum (http://forum.saabklubben.se) här inom kort.

Ihopslagningen ska nog gå väldigt bra. För en tid sedan slog vi ihop vårt gamla forum, med 150k+ trådar m.m., med vårt nuvarande forum och det gick riktigt bra. Så vi kan detta. 🙂

Det som sker härnäst, det är att vi ska informera användarna i respektive forum samt testa ihopslagningen (jag testar detta i en separat servermiljö). Vi vill t ex se till att dubletter av konton (om man har samma användare både här och hos Saabklubben) slås ihop rätt och lite annat.

Först när jag är säker på att allt kommer går bra så sker den faktiska ihopslagningen.

Tanken är att alla trådar och inlägg (samt användare) från 900klubben.se ska kombineras med befintliga (motsvarande) kategorier i Saabklubbens forum. Utöver detta så kommer vi även att skapa en särskild kategori för 900klubben, dit domänen 900klubben.se kommer att pekas. Så kan ni fortfarande hålla lite extra kontakt med andra användare från detta forum.

Om ni har några frågor, tveka då inte att höra av er antingen här eller via e-post till mig på webbmaster@saabklubben.se.

februari 12, 2014 kl. 21:21 #197499

Nåt datum för detta?

Projektdelen där kommer ju öka sin andel 900 helt klart….

Tack till er som skött 900-klubbens forum, Sveriges trevligaste forum! En naturlig del av internet-livet sen flera år nu, för mig och andra som hänger här alldeles för mkt. Jag hoppas och tror det blir lika bra på Saabklubbens forum, vi får undvika att trampa tvåtaktsgänget på tårna bara för då får man på tafsen.

februari 12, 2014 kl. 22:17 #197501

Stämningen på saabklubben är väldigt trevlig numer! Finns flera riktigt populära 900-trådar som poppat upp på sista tiden!

februari 14, 2014 kl. 19:27 #197519

Ytterst tråkigt att se 900 klubben slutligen hamnar i tassarna på Svenska saab klubben 🙁
                Detta med tanke på att det på SSK inte varit något särskilt stort intresse for modellen –
                utan där handlar det tydligen mest om 2 takt Kortnos – V4 och på sin höjd om saab 99 –
                men efter OG 900 – 9000 etc etc och nyare är det jo på det närmsta dött 🙁

Vad skall då slutligen ske med resten av svenska saab forum som typ i stil med 9000 klubben –
                skall allt hamna där på sikt 🙄

Tråkigt som sagt….

900 klubben är död –
                den länge leve, HIPP HIPP HURRAR 😥 😥 😥

februari 14, 2014 kl. 20:29 #197520

Hur mycket kommer av databasen kommer att migreras? Kommer även PM att migreras t ex?

februari 14, 2014 kl. 21:17 #193469

@AD55 wrote:

Ytterst tråkigt att se 900 klubben slutligen hamnar i tassarna på Svenska saab klubben 🙁
                    Detta med tanke på att det på SSK inte varit något särskilt stort intresse for modellen –
                    utan där handlar det tydligen mest om 2 takt Kortnos – V4 och på sin höjd om saab 99 –
                    men efter OG 900 – 9000 etc etc och nyare är det jo på det närmsta dött 🙁

Vad skall då slutligen ske med resten av svenska saab forum som typ i stil med 9000 klubben –
                    skall allt hamna där på sikt 🙄

Tråkigt som sagt….

900 klubben är död –
                    den länge leve, HIPP HIPP HURRAR 😥 😥 😥

trist att du ser på det sådär.

Jag tror det blir bra att saabklubben går in och tar över. alternativet verkar ju tyvärr vara total nedläggning så.

februari 14, 2014 kl. 21:25 #197521

@M.Broberg wrote:

trist att du ser på det sådär.
                      Du har ju ändå vart medlem här ni sen klockan 20.20 så du vet säkert vad som är bäst.

Typisk dig Broberg –
                      du ser saker saker antingen i svart eller vitt…..

Men jag giter intebråka med dig åter igen –
                      jag har faktisk varit varit både moderator samt aktiv i 900 klubben långt före dig 😆

Detta påminner mig lite om då GM tog över saab –
                      men nu är det prcis som I R L för sent

Och PS –
                      nej den hann du inte redigare bort 😉

februari 14, 2014 kl. 21:34 #197522

@AD55 wrote:

Typisk dig Broberg –
                        du ser saker saker antingen i svart eller vitt…..

Nja. jag ser lite grått på att en bannad medlem sitter och postar på forumet. vad spelar det för roll nu liksom. egentligen borde jag radera ditt inlägg och banna din ip igen.

@AD55 wrote:

jag har faktisk varit varit både moderator samt aktiv i 900 klubben långt före dig 😆

ja det kanske är nått att skratta åt. hur många forum är du bannad på nuförtiden? är det just därför du inte gillar SSK? för att du är bannad.

på 900klubben går det arbeta runt det för ingen bryr sig tillräckligt mycket. men på SSK? hmm… jag tror mer om sulo än om mig själv i sånna frågor.

@AD55 wrote:

Men jag giter intebråka med dig åter igen

Bra. för jag har inte ork att bråka med dig.

@AD55 wrote:

Detta påminner mig lite om då GM tog över saab –
                        men nu är det prcis som I R L för sent

Yep. inte mer nu. för sent för dig med. vad finns kvar för forum? 9000klubben och sen kanske danskarna har nått? lycka till iaf.

@AD55 wrote:

Och PS –
                        nej den hann du inte redigare bort 😉

Nej. jag ändrade mig faktiskt. jag kände att det var en onödig mening.

Men misstag glöms sällan.

februari 14, 2014 kl. 21:41 #197523

@M.Broberg wrote:

Jag tror det blir bra att saabklubben går in och tar över. alternativet verkar ju tyvärr vara total nedläggning så.

Jag är inte ute efter bråk –
                          men vad är det som skulle luta åt ” total nedläggning” 🙄

För att du och ”jocke” inte orkar bära upp forumet kanske 🙄

Vet du –
                          jag är egentligen en ganska snäll kille
                          har faktisk inte mkt annat i livet att ägna mig åt än min bil 🙁

Men visst –
                          i mitt privata liv drabbas jag åt ett X som försöker ta livet av sig själv –
                          jag råkar ha ett barn med denna –
                          och då hon efter rehab hamnar i rullstol,så vill hon plötsligt ha ”allt” d v s vårdnaden av våran dotter…..

Jag orkar inte bråka med henne,så hon får det….

För 6 mån sedan gick min pappa bort efter längre tids sjukdom,testa du det, ha en pappa du aldrig hade någon vidare relation med –
                          så plötsligt går han bort över en natt 😯
                          och så står man där….

Jag var moderator ett tag –
                          men tydligen passade det inte vissa här,så jag fick veta av Jocke ”bakom min rygg” att jag var för ”effektiv” för forumet –
                          gissa om det kändes som en kniv i hjärtat ………

Jag hade,och har egentlige bara haft dom bästa intentionerna för detta forum –
                          men när folket går bakom ryggen
                          (nej det var inte du)
                          gissa om det svider lille du………..

februari 14, 2014 kl. 21:53 #197524

@AD55 wrote:

@M.Broberg wrote:

Jag är inte ute efter bråk –
                            men vad är det som skulle luta åt ” total nedläggning” 🙄

För att du och ”jocke” inte orkar bära upp forumet kanske 🙄

jocke har letat ersättare som kan ta över i flera månader nu. Nackdelen kommer i att det krävs ett egenintresse för att utveckla klubben och inte bara driva vidare den.

Jag har också ett gott stormigt privatliv vilket jag anser gör mig till en dålig ägare av sidan. andra har inte tid eller energi, eller kunskaper. det finns många anledningar.

@AD55 wrote:

Vet du –
                            jag är egentligen en ganska snäll kille

….

Jag var moderator ett tag –
                            men tydligen passade det inte vissa här,så jag fick veta av Jocke ”bakom min rygg” att jag var för ”effektiv” för forumet –
                            gissa om det kändes som en kniv i hjärtat ………

Jag hade,och har egentlige bara haft dom bästa intentionerna för detta forum –
                            men när folket går bakom ryggen
                            (nej det var inte du)
                            gissa om det svider lille du………..

jag har inte sagt att du är en allt igenom ond människa. (allt är inte svart o vitt)

bara det att du har agerat felaktigt och inte lagt band på dig. iaf det jag har sett här.

Och det är förståeligt med tanke på allt. ja. men det gör inte det automatiskt acceptabelt. jag anser att upprepade övertramp kan ha förmildrande omständigheter. men till slut räcker inte dom.

och JA! jag vet att du har dom bästa intentionerna. men det räcker inte alltid hela vägen.

jag kan inte alls förstå hur det känns att bli nerputtad sådär om man inte får förvarning eftersom jag aldrig vart utsatt för det.

februari 14, 2014 kl. 22:52 #197525

Kvittar vad du än skriver från nu och till slutet Broberg –
                              vi är antalet här nere som läser din svar ändå.
                              Även om du kanske inte personligen tolkar dom som svart o vitt –
                              ja så är vi flera som läser dom som så…..

lär av din läxa som även vi andra får göra framöver.

Du klagar på mitt agarende och mitt sätt att uppföra mig –
                              jag heter tyvärr inte Walle,men känner mig inte långt efter honom –
                              skillnaden mellan honom och mig är bara att jag inte haft lustan att ta mitt liv.

Jag har dock varit med om ett X som försökte ta sitt liv –
                              ”tyvärr” misslyckades hon med det,hamnade i rullstol
                              och kom sedan på den brilianta iden efter rehab att kräva full vårdnad om den gemensamma dotter vi har….
                              Jag orkade inte bråka med hon,så det fick hon.
                              För 6 mån sedan gick min pappa bort,jag hade aldrig någon bra pappa/son relation med honom –
                              och så stod man plötsligt där 😮

Så Broberg – varför skulle inte kubben eller SSK kunna förlåta mig –
                              med Walle var det tydligen inga problem flera gångar om 🙄
                              Vad är skillnaden på honom och mig ❓

Vad du sedan tror om Sulo eller inte –
                              men i ärlighetens namn,så vet du inte ett endaste skit om varför jag har blivet bannad på SSK eller inte ❗
                              Så försök håll en högre nivå på dina inlägg/svar tack.
                              (vill sulo ta den diskution är han välkommen)

Vet du –
                              hade jag bara haft modet,så hade jag gärna fråga Jocke om att ta över 900 klubben –
                              men tyvärr så har jag råkat lite i ”onöd” ett par gångar,något du inte alls har med att göra.
                              Sedan har jag tyvärr inte heller den expertis om fodras för att driva ett forum 😳

Innerst inne, så brinner jag 1000 gångar mera för denna bil/detta forum än vad du gör –
                              lite lustigt så körde jag faktisk en OG 900 Turbo medan du gick runt i blöjor 🙄

Hade det stått till mig,så hade vi haft en garageträff hos mig minsta 2 ggr om året –
                              där det hade varit både grillat och tävlingar samt annat på allt trevligt man kunne haft i OG 900 andan.
                              (Du har jo själv närvarat här,var det faröigt)
                              För ser du Broberg –
                              efter mit X fick full vårdnad om våran dotter,så har jag egentligen bara min bil ( OG 900 ) kvar och detta intresse kvar –
                              Men ändå inte eftersom jag skall användas exempel i hur man blir bannad.

Så,ta du till din fega variant och återigen banna mig –
                              samt radera samtliga inlägg.
                              Dock bör du vet att jag har sparat allt så jag kan redovisa för dom av mina vänner som kanske har frågor eller undra sig…….

februari 15, 2014 kl. 12:08 #197530

Möjligheten att ta över driften av forumet har funnits öppen för alla länge. Joakim har aviserat sedan en bra tid tillbaka att någon annan fick ta över.
                                Jag kan tycka att det varit riktigt bra gjort av Joakim att hittills driva forumet för medlemmarnas skull utan att själv egentligen ha något intresse/tid kvar.

Själv har jag för dålig kunskap om hur driften av ett forum går till. Så det kanske inte är så dumt att det slås ihop med erfarenheter och kunskapen som finns på SSKs forum.
                                För övrig kommer 900klubben ha en egen liten del av SSKs forum. Förhoppningsvis så kan samtliga hålla kontakten där.

februari 15, 2014 kl. 14:52 #197532

@joH900 wrote:

Hur mycket kommer av databasen kommer att migreras? Kommer även PM att migreras t ex?

Jag vågar inte lova något eftersom jag inte är inblandad i den biten, men då allt finns i samma databas så skulle jag bli mycket förvånad om det inte följde med.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.