Og 900 sjunkit ihop bak

Forum Modellspecifika forum OG900 Og 900 sjunkit ihop bak

• Detta ämne är tomt.
Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare

Hej jag bytte stötdämpare och fjädring bak på min bil ändå blir den inte rät.
    Jag har dock ej bytt fram till om jag gör det sänks den fram då och blir rät?

Martin Z
    Deltagare

Jag har faktiskt noterat exakt samma på min… Har gått ock kliat mig i huvet ett tag nu, men inte kommit på varför det blir så.

Kanske bara är jag som inte har erfarenhet nog, men känns ju som att fronten borde sjunka, och inte baken om man byter bak?

Spekulerat i att det blir mer belastning bak när det säckar lite fram, men känns ju inte helt rimligt ändå.

M.Broberg
    Deltagare

Bilen säckar oftare ihop bak pga att man genom åren lastat massa i bilen, haft passagerare osv.

det finns nya förstärkta fjädrar att köpa tror jag, men då blir den i gengäld hög bak

Martin Z
    Deltagare

Bilen säckar oftare ihop bak pga att man genom åren lastat massa i bilen, haft passagerare osv.
    det finns nya förstärkta fjädrar att köpa tror jag, men då blir den i gengäld hög bak

Jo jo, det förstår jag ju, men böt bak, för kanske ett år sen, och nu är den markant mycket lägre bak än fram. Tolkar det som ett TS har upplever samma fenomen.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.