OG900 50års jubeleumsmodell
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / OG900 50års jubeleumsmodell
- Detta ämne har 30 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast 2011-02-11 20:51 av
tompa i16v.
-
FörfattareInlägg
-
januari 14, 2011 kl. 22:14 #181142
Detta är en bra maskin men kanske fel pris ❓ finns billigare men som du brukar vara man får det man betalar för 🙂
http://www.jula.se/mig-svets-c141-125353″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Mvh Nisse
januari 14, 2011 kl. 22:53 #181144@Robert SG wrote:
Köp en där du kan komplettera med regulator och flaska vid ett senare tillfälle och börja med fluss till en början.
Varför köpa en med fluss tråd bättre ha en lite bättre på en gång det brukar löna sig 😉 och köpa 2st är ju dyrare eller 🙂 plus att resultat blir bättre 😉
Mvh Nisse
jag har kikat lite på den maskinen, och hört att den ska vara okej för mindre privatbruk. priset verkar helt ok, lite trist att man inte har de pengarna över just nu bara, annars hade jag kört till jula imorrn.
De billigare maskinerna de har är kanske inte så mycket att satsa på? När jag köper en så vill jag ha en som är bra.@longjohn61 wrote:
@Robert SG wrote:
Köp en där du kan komplettera med regulator och flaska vid ett senare tillfälle och börja med fluss till en början.
Varför köpa en med fluss tråd bättre ha en lite bättre på en gång det brukar löna sig 😉 och köpa 2st är ju dyrare eller 🙂 plus att resultat blir bättre 😉
Mvh Nisse
Jag syftade på att istället för att köpa en halvtaskig så är det bättre att investera i en riktig svets direkt MEN att man kör med fluss till en början om man anser att det är förmycket pengar på en gång om man ska köpa gas osv. Då kan man ju faktiskt gå över till gas när man känner att man behärskar svetsen alternativt faktiskt behöver få fin kvalitet på fogarna.
Det beror ju lite på vad och vart han ska svetsa, det går ju faktiskt få helt ok fogar med fluss. Att det blir stänk och skit är ju givet men det går ju faktiskt att slipa bort.
Jag formulerade mig jäkligt taskigt bara – fredag;) förstår att du reagerade.januari 15, 2011 kl. 07:33 #181149@Robert SG wrote:
@longjohn61 wrote:
@Robert SG wrote:
Mvh Nisse
Jag syftade på att istället för att köpa en halvtaskig så är det bättre att investera i en riktig svets direkt MEN att man kör med fluss till en början om man anser att det är förmycket pengar på en gång om man ska köpa gas osv. Då kan man ju faktiskt gå över till gas när man känner att man behärskar svetsen alternativt faktiskt behöver få fin kvalitet på fogarna.
Det beror ju lite på vad och vart han ska svetsa, det går ju faktiskt få helt ok fogar med fluss. Att det blir stänk och skit är ju givet men det går ju faktiskt att slipa bort.
Jag formulerade mig jäkligt taskigt bara – fredag;) förstår att du reagerade.Nemas problemas 😆
Provade själv en svets med fluss och nja om man säger så därav tyckte jag att de tär bättre att köpa nåt so håller hela bilen 😀Mvh Nisse
Jag tackar för era svar angående svets.
När det är dags så blir det nog en som man kan köra bägge delar med, förmodligen den som Longjohn61 länkade till.
Men det får dröja lite till, har bara jobb fram till feb så jag gör inga större köp innan jag vet hur det går.Mvh Niklas
Såhär länge varade deta projektet.
Fick min nya domkraft idag, och när jag skulle testa den så gick den rakt igenom domkraftsfästet.
Efter detta så visade det sig att halva den balken som de fästerna sitter i var sönderrostad och sedan övermålad med tjock rostskyddfärg.Så nu lägger jag ner, den får nog stå som reservdelsbil till nästa projekt.
Mvh Niklas
januari 19, 2011 kl. 08:29 #181266Kan bara instämma tråkigt när man upptäcker det 🙁
Men ge inte upp spara delarna och leta efter ett nytt projekt 😉Mvh Nisse
Detta är väldigt trist, speciellt när man har gått och väntat i 1 år på ett garage för att kunna börja, så händer detta.
jo, delarna ska sparas, vet inte riktigt vart dock, så stort är ju inte garaget. men det löser sig nog, har ju högt till tak.
Skulle någon se en jubleumsmodell till salu så hojta till.Mvh Niklas
Här är en 🙂
http://www.blocket.se/vastmanland/SAAB_900_i_Jubileumsmodellen_32084272.htm?ca=15&w=3″ onclick=”window.open(this.href);return false;
@henrikg wrote:
Här är en 🙂
http://www.blocket.se/vastmanland/SAAB_900_i_Jubileumsmodellen_32084272.htm?ca=15&w=3″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Och den rullar på snygga 9000 A50 jubilee fälgar 😀
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.