OG900 -88- Gubbedition!

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / OG900 -88- Gubbedition!

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / OG900 -88- Gubbedition!

  • Författare
    Inlägg
    • juni 13, 2012 at 06:18 #25685

      Har blitt med OG900 igen då 🙂
      Hittade bilen på blocket för en blyg summa. Köpte den av ett dödsbo här hemma i Gävle.
      Bilen har gått 13800 mil och har en ägare.
      Fullstämplad servicebok till 12K mil 🙂
      Enda rosten jag hittat är tanklocket och en bättrad fläck under handtaget på passagerardörren.
      Samt att den fick en värt att veta på övre bärarmarna på förra bes.

      Så tanken är väl lite allmän uppiffning/rekond och byta bärarmarna samt kupéfläkt då den sagt upp sig.

      Vill även hitta några tidstypiska fälgar mm.

      Här kommer en bild iaf, ska fixa flera 🙂

        juni 13, 2012 at 12:57 #191289

        Trevligt! 😀 Behöver du en kupéfläkt så har jag en. 😉 Otestad dock, men den borde funka.

          juni 13, 2012 at 14:25 #191290

          jag gilar verkligen sedanen, cup’en är annars den bil jag tidigare tyckt varit snyggast, men det finns något mer över sedanen, den är inte lika förförisk men mer mogen 🙂 gubbigare lixom. lättare, smäckrare, ma lär sig älskaden och sen är ma fast! 🙂

            juni 13, 2012 at 16:00 #191295

            Grattis!
            Du har ju redan de mest tidstypiska hjulen som finns :D. Surfa runt lite här i projekttrådarna så märker du att centrumkapslar är The New Hawt!

            Sätt en närbild på tanklockets rost och ge färgkoden, jag plockade delar av en dylik bil som skulle till skroten häromdagen, och tog bl.a. tanklocket. Verkar vara samma färg:

            viewtopic.php?f=2&t=2155

            Mvh,
            Mathias.

              juni 13, 2012 at 17:56 #191297

              Grattis tll en speciell bil!! Detta är ingen 900c det är en som saab kallade det 900 basmodell alltså snikigare än 900c, och den fanns enbart som 100hk 2dr sedan 1987 och 1988 med trubbnos och nya bromsarna. jag blev väldigt sugen på denna när jag såg den på blocket, kul att den kom till en som vill den väl 🙂

                juni 13, 2012 at 18:19 #191298

                @Tompa i 16v wrote:

                Grattis tll en speciell bil!! Detta är ingen 900c det är en som saab kallade det 900 basmodell alltså snikigare än 900c, och den fanns enbart som 100hk 2dr sedan 1987 och 1988 med trubbnos och nya bromsarna. jag blev väldigt sugen på denna när jag såg den på blocket, kul att den kom till en som vill den väl 🙂

                Haha, ja den är speciell med sin totala avsaknad av finesser 😀
                Men men, var till lackeraren idag och kolla upp om han hade lust att blanda nån liter till mig. Och han fick färgkoden så han skulle göra en provbit imorgon så vi får se 🙂
                Känns kul ändå att ha en sån här, iaf i det skicket den är i då folk faktiskt tittar efter en när man rullar fram!?
                Dock mest äldre herrar 🙂

                  juni 15, 2012 at 08:37 #191327

                  Va tycker ni? Ska man kosta på lite vita blinkers för att göra lite till utseendet eller ska man låta det vara original?
                  Har iaf bestämt mig för att behålla fälgarna som dom är och blästra/lacka dom i vinter.
                  Ska även köpa mig en punktbläster till helgen och fixa mig lite helgjobb 😀

                    juni 15, 2012 at 09:51 #191328

                    låt den va original.

                    Vita blinkers lär dessutom vara svårt att få tag på 🙂

                      juni 15, 2012 at 10:07 #191330

                      @M.Broberg wrote:

                      låt den va original.

                      Vita blinkers lär dessutom vara svårt att få tag på 🙂

                      Inte alls svårt om man inte promt ska ha nåt Hella orginal glas. 😉 Finns vita glas på Mekonomen nämligen, både till trubb och nya.

                        juni 15, 2012 at 10:19 #191331

                        @ReinO wrote:

                        @M.Broberg wrote:

                        låt den va original.

                        Vita blinkers lär dessutom vara svårt att få tag på 🙂

                        Inte alls svårt om man inte promt ska ha nåt Hella orginal glas. 😉 Finns vita glas på Mekonomen nämligen, både till trubb och nya.

                        Helt 100 på det? för dom glasen som tex Speedparts sålde är slut numera.

                          juni 15, 2012 at 10:26 #191332

                          @M.Broberg wrote:

                          @ReinO wrote:

                          @M.Broberg wrote:

                          låt den va original.

                          Vita blinkers lär dessutom vara svårt att få tag på 🙂

                          Inte alls svårt om man inte promt ska ha nåt Hella orginal glas. 😉 Finns vita glas på Mekonomen nämligen, både till trubb och nya.

                          Helt 100 på det? för dom glasen som tex Speedparts sålde är slut numera.

                          Helt 100 ja. 😛 Jag köpte några själv för nån månad sen.

                          Finns i webkatalogen om man kollar. Finns även på Meca.

                            juni 15, 2012 at 18:44 #191346

                            Finns även på skruvat.se. Men den förblir nog original med puts istället 🙂

                              juni 15, 2012 at 21:13 #191364

                              Jag har en uppsättning vita blinkers liggandes som jag garanterat aldrig kommer använda 🙂 Om det är intressant..

                                november 16, 2012 at 04:48 #193652

                                Inte hänt så mycket med bilen än så länge. Dock har jag nyblästrade övre bärarmar liggandes nu. Skall även byta hjullager fram samt kupefläkten här i vinter. Köpte mig en vintersläde så jag kan fixa upp denna riktigt. Går i tankarna på att sätta i T16 men behålla gubblooken. Så vi får se vad som händer! 🙂

                                  oktober 5, 2013 at 05:34 #196732

                                  Någon som kan tänkas vilja rädda denna pärla från folkracedöden? Står inför husköp och känner att jag inte kommer att hinna fixa den tyvärr :/

                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.