Og900 garagerensning. Bla panel…

Forum / Sälj/Köp / Delar, säljes / Og900 garagerensning. Bla panel…

Forum / Sälj/Köp / Delar, säljes / Og900 garagerensning. Bla panel…

  • Författare
    Inlägg
    • april 26, 2023 at 19:58 #501948

      HAMNADE JU I FEL ÄMNE, KAN MODERATOR FLYTTA TILL “DELAR SÄLJES?”

      Jag rensar ute lite, grejor som legat länge men som kan glädja andra.
      Det mesta här är stort och bulkigt så jag skickar inte, utan det är hämtning i Gråbo/Göteborg eller Mölndal som gäller. Jag kan sitta på grejorna ett tag om du gärna vill ha men inte har vägarna förbi snart, inga problem.

      Vinge till Sedan 2D/4D bakluckan. NY, en av dom kvar från utförsäljningarna. Jag tänker mig 1500:-. Har den nya blanka finishen som nästan ingen känner till idag då alla är matta och sträva. Den är BLANK och SLÄT, men kommer såklart inte förbli det i solen länge….. Helt ny, omonterad, original tejp kvar på baksidan. Legat svalt och UV fritt i alla år.

      Bakre avgasrör, OVALT, original till Og900 Turbo. Den “Långa” modellen som är omöjlig få tag i dag. Absolut inte nytt, men går att rädda och måla upp. Det skall vara svart. Skicket är såpass att det med lite kärlek troligen går att återfå perfekt skick. En “pricken över i” detalj på din original og900 Turbo och torde vara få bilar kvar som har detta röret. I många år sålde Saab en “fusk” variant där bara bakre centimetrarna var bockade ovala, detta är det “långa” original.
      1000:-. Ovanligheten kräver nästan detta pris…. Passar alla Og900 T16/T8 från 1984 i alla fall, lite oklart. Bud annars.

      Simons hagelbössa, med bakre rör plus lite fäst-detaljer. En ovanlig variant med Chromad hylsa över svarta rör! Mkt snyggt. Medföljer även ett singel rör med chromad Hylsa som Simons hade senare år. Detta ansluts endast till Simons bakre burk, det är för stort till original Saab men går såklart anpassa för dig med metall-glädje i fingrarna.
      Allt nytt, aldrig monterat och därför vill jag nog ha 1500 för detta paket. Jag har aldrig sett detta med chromad hylsa över slutrören, torde vara ovanligt. Skulle haft på en bil men blev liggande! Detta passar på alla og900 med Simons bakre slutrör. Större diameter än original så man får vara noggran men det går och det låter gött om bilen!

      Finns även en komplett BLÅ matta för tredörrars, två delar, med blå knäbräda i bra skick, 400:-. Mkt bra skick på mattan vill jag minnas.

      Trä för bagagerummet og900 3D/5D, helt okey skick! 200 spänn? Verktygslåda med insats, dock tom.

      Dörrlister till en og900 3D Aero/Turbo, svart. 500:- SÅLDA!

      0708811155 eller PM.

      • Detta ämne redigerades för 11 månader, 4 veckor sedan av turbocab.
      • Detta ämne redigerades för 11 månader, 4 veckor sedan av turbocab.
      • Detta ämne redigerades för 11 månader, 4 veckor sedan av turbocab.
      • Detta ämne redigerades för 11 månader, 3 veckor sedan av turbocab.
      • Detta ämne redigerades för 11 månader, 3 veckor sedan av Janne Hagnell.
        maj 1, 2023 at 12:31 #502110

        Saker du inte nämnar i texten är t.ex. instrumentbrädan och baklysen. Hur är det med dem? Kvar? Pris?

        Bor i Danmark men har vägarna förbi dig inom överskådlig framtid.

        Mvh Peter

          augusti 7, 2023 at 21:31 #509485

          Jag känner mig ohyggligt trög.

           

          Var finns grejerna?

           

          Är intresserad av inredningen, dörrsidorna och knäpanelen om dessa finns kvar.

           

          Vh

        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.