Orginal el. Pirat?

Forum / Modellspecifika forum / 95/96 V4 / Orginal el. Pirat?

  • Författare
    Inlägg
    • maj 17, 2002 kl. 20:39 #8574

      Idag var jag till skroten och skar bort bitar av innerskärmar.När jag gick runt och letade efter någorlunda rostfria skärmar såg jag en 96:a med kromade ventilkåpor.Nu undrar jag om någon vet om det är orginal eller om det är produkter från eftermarknaden?

        maj 17, 2002 kl. 21:19 #64127

        Tämlig övertygad om att detta är hempul.
        Ventilkåpor finns färger blå, svart, silver och röda som orginal.
        se http://www.saabklubben.com/data/motorfaerg.shtml

          maj 19, 2002 kl. 01:08 #64128

          Jösses, noclaF, åk och hämta dem om du inte redan gjort det. Kromade ventilkåpor är väl knappast original, men snyggt, förutsatt att resten av motorn matchar dem utseedemässigt.

          Om du inte vill ha dem själv finns det säkert någon annan som vill ha dem. Jag, till exempel

            maj 19, 2002 kl. 21:24 #64129

            Hmmm, jag vet var det finns fler sådana… men då följer bilen med på köpet… hehehe.

              maj 20, 2002 kl. 16:30 #64130

              Nu blev jag sugen på att ha kromade kåpor så jag åker tillbaka i morgon och skruvar bort dem!

            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.