Rädda en 9000 från skroten …
- Detta ämne har 18 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 2024-10-25 13:42 av .
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem
Forum / Modellspecifika forum / 9000 / Rädda en 9000 från skroten …
Forum / Modellspecifika forum / 9000 / Rädda en 9000 från skroten …
ja saab har i mitt ringa perspektiv stått för ganska många nyheter
och näsan hittade inte första svängen, men när tändningen stått på en stund så…..
har tidigare plockat tändkasetten från en senare/95a som är slut och ska till skroten… så jag kan plugga och testa,
bara orolig att nåt mer är sönder och att kasetten gått av den anledningen och reserven går samma väg…
sen vet jag inte hur man kan detektera gnista med tändkasett, går det ? kan man ha kasetten ur……
Hej igen !
Rundar av (hoppas jag). Efter bogsering hem och 2 dagar ösregn, meckar ute, bytt kasett.
Höll tummarna, och den gick igång, i stort sett som inget hänt. Men med vad jag kan tycka ett ”nytt ljud”, en mer diesel/traktor-sång. Har inte varit ut på vägarna ännu. Tyckte inte stiften såg ut vara helt snyggt avbrända dock. Men det var ju gamla kasetttens bränning.
Har surfat lite på formumet. TYcker mig inte hitta nåt om rykande TK ? Tydligen nåt nytt ? Som sagt av lukten dömma så var det en konding som brann.
Vad jag dock såg bland inlägggen var att en TK hade ”en spole” som gått dålig, och där satt ”ett felaktigt stift”. Undrar då, kan det vara så att TK går sönder pga förbränningsegenskaper runt stiftten ?? Dvs om motorn inte riktigt bränner rätt, alltså inte bara stiftens egenskaper, kan det i sin tur slå tillbaks på TK ? Nån ”impedansfråga”.
Ha de.
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem