Rallyfrågor

Forum / Övrigt / SSR / Rallyfrågor

  • Författare
    Inlägg
    • januari 22, 2007 kl. 20:28 #15469

      Hej!
      Jag kör rally i grupp E med en 99:a -83, den går bra men man skulle ju ändå vilja utveckla bilen till en grupp H när tid och pengar finns!
      Så därför har jag några frågor som jag hoppas få svar på, så att man har något att fundera på tills den tiden kommer.
      Eftersom de inte direkt går några saabar i södras distrikt så får jag hoppas att ni kan hjälpa mig!
      Vad får man göra på motorn och vad är lämpligt (förgasare m.m.)
      Vad skiljer den lilla och den stora lådan?
      Finns det någon som gör lådor fortfarande eller de räcker med en diff till en std.låda?
      Pris på låda/diff?
      Mvh
      Andreas

        februari 13, 2007 kl. 20:16 #103284

        Hej igen!
        Är det ingen som har koll på detta, de går ju ändå några 99or fortfarande?
        Eller ni kanske bara är blyga?:-)
        mvh Andreas

          februari 13, 2007 kl. 21:49 #103298

          Vad gäller 99/900-lådor så kan Jörgen Eriksson 070 528 50 55 vara pratbar.

          citat:
          Eller ni kanske bara är blyga?:-)

          Näda, det är bara att musselklubben har sammanträde.

            februari 14, 2007 kl. 21:51 #103333

            Räkna med att det kostar mellan 3-5000kr i delar att helt gå igenom en låda plus diffbroms, sen är det bra att ha några lådoratt plocka från.

            Jag skulle nog satsa på en 5 pet med låg primär till en sugmotor.

          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.