- Detta ämne har 24 svar, 15 deltagare, och uppdaterades senast 2009-08-26 10:48 av .
- FörfattareInlägg
- 4 augusti, 2009 kl. 09:13 #20538
jorgen
DeltagareSöker både information och delar för att bilen skall vara klar till 2010 år http://www.midnattssolsrallyt.com
Jag har startat en internationellt grupp som sponsrar detta historiskt intressanta projekt. Vi öppnar upp en website sannolikt till helgen.
Lägger ut länk här!
Här är en YouTube film: Presentation of the 99 Turbo**** Information ****
Du som har bilder, tidningsartiklar, information, skrönor, skrävel skryt, pinsamheter om de 3 99 CombiCoupe bilarna (en svart en vit och en svart träningsbil…) skicka dessa gärna till mig. Av speciellt intresse är bilder/filmer från RAC 1978.
Är det någon som har mallarna för de blå/gula blixtarna samt dekorationen på huven? Gärna i så kallat vektoriserat format dvs. från Adobe Illustrator programmet.
Någon som har kopior på FIA Homologeringshandlingarna?
Vad satt det för kamaxel i motorn?**** Delar ****
VDO 55mm Oljetempmätare med kontakt
VDO 55mm Oletrycksmätare med kontakt
Porsche 914-4 Bakbromsar
Porsche 928 K-Jetronic bränslehuvud
Grenrör modell ormbo
Det specialbyggda turboaggregat som satt på Turbo tävlingsbilarna, någon som läser detta kanske vet vad det heter eller hur det var komponerat?
Hasplåt
Ratt Saab Sport Rally Motolita med de röda stickningarna
US grill med de runda lamporna
Ny eller i bra skick främre kofångare modell 77-78 med två alu stripes
Ny eller i bra skick bakre kofångare modell 79 +80 med en alu stripe
Ett Saabtroll att sätta på hatthyllan
Den stora växellådanJörgen Trued
0709 58 96 32
trued [at] telia. com4 augusti, 2009 kl. 10:11 #143546Melwin
DeltagareSka bli kul att följa detta projekt. Lycka till!
Mvh Melwin.4 augusti, 2009 kl. 12:14 #143552mjturbo
DeltagareHej
köpte du denna utanför Växjö?Häftigt projekt!
Lycka till!4 augusti, 2009 kl. 12:49 #143554Martin
DeltagareSpännande! :racesmile:
4 augusti, 2009 kl. 15:03 #143556b-motor
DeltagareSpännande projekt, kommer följa det hela vägen. Vill gärna se mycket renoveringsbilder, lycka till!!
Mvh Daniel
4 augusti, 2009 kl. 16:02 #143559lennarth johansson
DeltagareLåter så spännande att jag var tvungen att leta fram en tidning från den tiden och dröm om min förvåning vad hittade jag i gömmorna. För det är väll DTA185 som du menar.
4 augusti, 2009 kl. 16:26 #143562Dajje
Deltagare4 augusti, 2009 kl. 19:20 #143568jorgen
DeltagareTack alla som hittat bilder mm. Ser fram mot mer intressant material.
Vi har nu två 99 Turbo CC, kanske det blir två bilar……4 augusti, 2009 kl. 21:42 #143577Dajje
DeltagareJa, bygg 2 bilar!! 🙂 Sen sätter ni Stig Blomqvist i den ena så han får stå längst upp på prispallen nån gång i Midnattssolsrallyt! :racesmile:
6 augusti, 2009 kl. 21:42 #143697fredrik
DeltagareTyvärr räcker nog inte 99Turbon till på sommar vägar! Även Om Stig B rattar.
Skulle det bli även ett klassiskt Svenska rally på vinter vägar så finns det nog större risk för pokaler!!
/Fredrik
6 augusti, 2009 kl. 23:27 #143700peter engqvist
Deltagarekan denna pärm vara intresant.
7 augusti, 2009 kl. 05:26 #143701Krister K
Deltagarewern wrote:Fredrik wrote:Tyvärr räcker nog inte 99Turbon till på sommar vägar! Även Om Stig B rattar.Skulle det bli även ett klassiskt Svenska rally på vinter vägar så finns det nog större risk för pokaler!!
/Fredrik
jaha, så en 2-taktare med cyckelnav till drivaxlar, el en V4 skulle gå
fortare då???????geat real!!!!!
Tror inte det var så han menade.
7 augusti, 2009 kl. 06:54 #143705fredrik
DeltagareTack Krister!
7 augusti, 2009 kl. 10:44 #143711nkro
DeltagareSaab turbon var inte helt överlägsen.
Utan hade det riktigt tufft mot tex escorter.
Det märktes när Saaben var ute i EM och körde.Men framgång har bilen haft. Men en bakhjulsdriven sug bil är ruskigt snabb.
Niklas
7 augusti, 2009 kl. 11:07 #143712ake svantesson
Deltagaremen saaben hade varit betydligt mer framgångsrik,,om man bytt däck fabrikat,,
helvete vad punkteringar man brottades med..å sen bromsproblem ..tänk niclas om de fått
de ap bromsarna å ventilerade skivorna då turbon kom ,,
en sak som jag tänkt på i klassningshandlingarna,, är att servo inte kom in förrän grupp A servo kom väl till svenska 80? likaså uteblir alla insug och avgasexpansioner..?
innebär det att det är fritt?
mvh Åke - FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.