Reservdelskatalog 9000

Forum / Modellspecifika forum / 9000 / Reservdelskatalog 9000

Forum / Modellspecifika forum / 9000 / Reservdelskatalog 9000

• Författare

Hej!
      För ett par år sen köpte jag ett par 9000-skivor från Saabklubben. Verkstadshandbok och reservdelskatalog. VHB går bra att läsa, men värre med reservdelskatalogen (kallad EPC 2010). Den skulle kunna läsas med en XP-dator, och det har jag, men det funkar inte. Får upp UMF-filer mm konstigheter som jag inte kan hantera.
      Nån som kan ge mig några tips? Eller om nån har lyckats konvertera innehållet till ett mer allmänt format?

“Vill ha 9000” -känslan dyker upp med jämna mellanrum, och en reservdelskatalog är en förutsättning tycker jag
      /Sven

oktober 9, 2017 at 21:01 #435671

Det finns lite olika lösningar på problemet.

Den enklaste kanske är att googla EPC 64-bit eller nått i den stilen.

Annars finns det även 32-bitars WIN 7 som man kan använda

Ett tredje alternativ är att installera en 32-bitarsmiljö med XP på din moderna dator. Kör själv på det viset i min WIN 7 burk

oktober 10, 2017 at 19:15 #435701

Tack saabaero
          Googlade fram en länk på saabworld.net som jag ska testa om jag inte kan få skivan att funka i min gamla XP-dator, som faktiskt ÄR en 32-bitars Home Edition

mars 7, 2018 at 15:12 #441669

På 32-bit Windows ska EPC bara vara att installera. Har du kört setup-filen?

mars 8, 2018 at 19:10 #441681

Hej Johan H!
              Jo, jag tog fram den gamla XP-datorn och gjorde ett nytt försök i dag.
              Det finns en SETUP-fil som innehåller guide och nedladdning, men man får “Error” på några filer .mdb; .ldb; DAO som inte datorn kan hantera. I övrig funkar nedladdning av ca 10000 UMF-bildfiler (som man fö kommer åt direkt från skivan också, utan nedladdning), men filerna är bara en massa tecken!
              Hur får jag får tag i ett program som översätter UMF till något läsbart? Har Googlat lite, men svårt att veta vad som är seriöst! Tips tas tacksamt emot. /Sven

mars 12, 2018 at 15:19 #441757

Hej!

Det är inte meningen att du ska öppna några andra filer än själva programmet. MDB-filerna m.fl. används av EPC och är inget som du ska öppna manuellt.

Du ska köra setup-filen och låta installationsprogrammet installera EPC inklusive databaser (MDB), bilder m.m. på datorn. Fungerar inte det måste det vara något fel på din skiva.

Mvh Johan

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.