Reservdelskatalog 9000

Forum Modellspecifika forum 9000 Reservdelskatalog 9000

• Detta ämne har 5 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 2018-03-12 15:19 av .
Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    svesson
    Deltagare

Hej!
    För ett par år sen köpte jag ett par 9000-skivor från Saabklubben. Verkstadshandbok och reservdelskatalog. VHB går bra att läsa, men värre med reservdelskatalogen (kallad EPC 2010). Den skulle kunna läsas med en XP-dator, och det har jag, men det funkar inte. Får upp UMF-filer mm konstigheter som jag inte kan hantera.
    Nån som kan ge mig några tips? Eller om nån har lyckats konvertera innehållet till ett mer allmänt format?

”Vill ha 9000” -känslan dyker upp med jämna mellanrum, och en reservdelskatalog är en förutsättning tycker jag
    /Sven

saabaero
    Deltagare

Det finns lite olika lösningar på problemet.

Den enklaste kanske är att googla EPC 64-bit eller nått i den stilen.

Annars finns det även 32-bitars WIN 7 som man kan använda

Ett tredje alternativ är att installera en 32-bitarsmiljö med XP på din moderna dator. Kör själv på det viset i min WIN 7 burk

svesson
    Deltagare

Tack saabaero
    Googlade fram en länk på saabworld.net som jag ska testa om jag inte kan få skivan att funka i min gamla XP-dator, som faktiskt ÄR en 32-bitars Home Edition

Johan H
    Deltagare

På 32-bit Windows ska EPC bara vara att installera. Har du kört setup-filen?

svesson
    Deltagare

Hej Johan H!
    Jo, jag tog fram den gamla XP-datorn och gjorde ett nytt försök i dag.
    Det finns en SETUP-fil som innehåller guide och nedladdning, men man får ”Error” på några filer .mdb; .ldb; DAO som inte datorn kan hantera. I övrig funkar nedladdning av ca 10000 UMF-bildfiler (som man fö kommer åt direkt från skivan också, utan nedladdning), men filerna är bara en massa tecken!
    Hur får jag får tag i ett program som översätter UMF till något läsbart? Har Googlat lite, men svårt att veta vad som är seriöst! Tips tas tacksamt emot. /Sven

Johan H
    Deltagare

Hej!

Det är inte meningen att du ska öppna några andra filer än själva programmet. MDB-filerna m.fl. används av EPC och är inget som du ska öppna manuellt.

Du ska köra setup-filen och låta installationsprogrammet installera EPC inklusive databaser (MDB), bilder m.m. på datorn. Fungerar inte det måste det vara något fel på din skiva.

Mvh Johan

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng