Reservdelstillgång OG900, nu och i framtiden

Forum Modellspecifika forum OG900 Reservdelstillgång OG900, nu och i framtiden

• Detta ämne har 1 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast 2018-10-26 20:59 av .
Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Erik
    Deltagare

Halloj gott folk!

Jag har snöat in mig på og900 och ämnar köpa en till våren. Tanken är att försöka hitta en fin, rostfri och lågmilad bil av årgång 88-93 med sugmotor, gärna 3-dörrars och med 16 ventilers motorn.
    Dock så undrar jag lite hur reservdelsläget ser ut för dessa vagnar i framtiden. Jag tänker framför allt på slitdelar, chassidelar och vitala delar till motor och växellåda. Blir det bara svårare och svårare att få tag på delar eller kan man skönja en en viss förbättring? Jag ser ju att Saabklubben numera säljer nytillverkade övre främre länkarmar t.ex och rätt mycket ekonomiplåtdelar finns också. Vad tror ni som skruvat dessa vagnar ett tag? Blir det bara svårare och svårare eller börjar folk och reservdelstillverkare i allmänhet få upp ögonen för dessa?

//Erik

• Detta ämne redigerades för 1 år, 3 månader sedan av .
    saabaero
    Deltagare

Slitdelar är inget problem och kommer inte bli ett problem.
    Slitdelar finns ju t.ex. till 2-taktarna fortfarande.

I takt med att delar blir svårare att hitta och efterfrågan ökar blir det intressant att nytillverka.
    Däremot får man räkna med att plastdelar som t.ex. kofångare, instrumentpaneler, inredningspaneler mm inte kommer nytillverkas så där blir det svårare för varje dag som går.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng