Russian custom

Forum Övrigt Off Topic Russian custom

  • Detta ämne har 9 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast 2012-11-16 11:16 av .
Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #6901
    Dicst
    Deltagare

    På nått sätt gillar jag verkligen de projekt som slår underifrån, oavsett vad man tycker om slutresultatet. Jag menar, det finns bilfolk som har ooooändliga resurser och kan beställa ”Billet made” från specialiserade verkstäder eller bara köpa nytillverkat ur olika kataloger, så är man vidare i projektet och snabbt i mål. T o m plånbok så att man lejer bort arbetet och hämtar en färdig bil.

    I andra hörnet så finns de entusiasterna som vänder på varje krona, renoverar i takt med att man lyckas hitta begagnade delar som knappt är renoveringsbara, hittar alternativa lösningar och äter gröt tre gånger om dagen i ett års tid för att klara att gå i mål.

    Själv sitter man väl som Svensson i mitten; Lagom med pengar för att slippa gröten, men inget går i mål i tid iaf. 😀

    Gillar den här snubben, han har ambitioner och får ihop det snyggt med knappa resurser:
    http://englishrussia.com/2012/11/11/the-best-you-can-do-with-an-old-volga/
    (OBS! Två sidor)
    När man ser förutsättningarna ska jag aldrig mer gnälla över hur kallt det är på garagegolvet.

    #49665
    aussielars
    Deltagare

    Inspirerande!

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

    #49667
    Morten S.
    Moderator

    Imponerende hva noen nedlegger at arbeid :weld2

    Et litt mere sofisikert Volga prosjekt
    http://youtu.be/wLcQbLub0ZU

    Been a Saab owner since 1987.
    I have owned at least 30 Saabs, mainly older Saabs.
    Today I have:
    1960 93F
    1967 96 Monte Carlo 850
    1974 96 "rally car"
    1989 900i 5 dørs
    2007 9-3 SC

    #49669
    Jonathan
    Deltagare

    Gaz 21 Volga är en jäkligt cool bil. Med både soffa och rattväxel. KGB hade en version med V8 dessutom.

    #49672
    Janne Hagnell
    Moderator

    Underbart! Och allt utfört i Rysslands risigaste carport! Men vad händer på slutet? Går alla länkarmar av samtidigt?

    96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

    #49685
    Dicst
    Deltagare

    @Janne Hagnell wrote:

    Underbart! Och allt utfört i Rysslands risigaste carport! Men vad händer på slutet? Går alla länkarmar av samtidigt?

    Vet faktiskt inte, men jag misstänker att det är en vidareutveckling. Precis som VW-folket har sitt sk ”Tüsk-stuk” med feta djupa fälgar med smala däck på, så kanske det här är ett ”Russki-stuk” där man sänker ner bilen till max utan chassiförändringar. Liknar lite hur A-traktorerna såg ut för 10-15-20 år sen..

    #49689
    Janne Hagnell
    Moderator

    Tycker den ser ut som Kalle Ankas bil när den kokar i öknen och sjunker ihop likt en döende kamel…

    96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

    #49690
    saabfjollen
    Deltagare

    Min smak tycker att killen skulle stannat i utvecklingen av den bilen i detta skedet som på denna bild. Annars blir det :thumb3d: från mig.

    #49695
    Janne Hagnell
    Moderator

    Håller med där. Tung breddning av fälgarna, hursomhelst. Kanske skulle göra något liknande på V4:an… :duck

    96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

    #49697
    Dicst
    Deltagare

    Man får ju se det i ljuset av vad han har möjlighet att prestera med sina resurser och jag tycker det är ballt. Gillar verkligen customtricket med att förlänga dörrarna och flytta B-stolpen, det gör så mycket för symmetrin i utseendet. Många misslyckas ju med sina taksänkningar annars för det blir ”fel” i synintrycket, men han verkar ju ha fått ihop vinklarna rätt för utseendets skull.
    Hoppas bara att han lyckats helsvetsa det han loppat ihop av bärande delar, så det inte är spackel som håller ihop bilen… 😯

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng