Ryckig 900i, fredagsnöt
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Ryckig 900i, fredagsnöt
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Ryckig 900i, fredagsnöt
- Detta ämne har 3 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 2017-06-05 12:14 av saabgunnar.
-
FörfattareInlägg
-
Har en -86a som rycker vid acceleration och landsvägskörning. Som grädde på moset så skjuter han vid kallstart och går oroligt på tomgång såväl kall som varm.
Eftersom jag är usel på felsökning har jag bytt delar på måfå. Spridare, bränslepump, relä, filter samt styrtrycksventil. Dessutom alla tänddelar inklusive fördelare och tändmodul.
Men spasmerna fortsätter, likt förbaskat, någon som har en bra ide om vad det kan vara?// Björn
- Detta ämne redigerades för 6 år, 10 månader sedan av axel.
- Detta ämne redigerades för 6 år, 10 månader sedan av axel.
Attachments:
. . . Spridare, bränslepump, relä, filter samt styrtrycksventil. Dessutom alla tänddelar inklusive fördelare och tändmodul. Men spasmerna fortsätter, likt förbaskat, någon som har en bra ide om vad det kan vara?
K-jetronic är ju inte världens bästa uppfinning direkt, men det låter som om otillräcklig mängd bränsle sprutas in, har du möjlighet att mäta styr- och systemtryck så tycker jag att du börjar med det..
Här kanske det finns lite matnyttigt att läsa om i ämnet…
http://www.dmcnews.com/Techsection/Bosch%20K-Jetronic%20Fuel%20Injection%20Manual%20-%20boschtech-12d.pdf//
Andreas9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2
juni 5, 2017 at 12:14 #431206Hej!
Kan vara så enkelt som att du har läck på någon slang till insuget. Försök att stryp en i taget om du inte hittar sprickor. Även bromsservon kan vara läck.MVH/Gunnar
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.