Ryckig gång 900 i 88 årsmodell
- Detta ämne har 1 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast 2026-06-07 09:05 av .
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Ryckig gång 900 i 88 årsmodell
Min 900 i 8 ventiler är ryckig vid gaspådrag.Har bytt stift tändkablar fördelarlock, rotor bränslefilter rengjort spridare. Den går bra vid jämn fart.
Hej. Ryckig gång vid gaspådrag om tändsystemet är ok brukar vara mager blandning. Välkänt fenomen på förgasarmotorer med sliten nål efter att besiktningen justerat ner CO. Du har väl ett K-jetronic insprutningssystem (ingen katalysator). Vill minnas att det finns en blandningsskruv för tomgång på dessa men min gissning är väl att endera är systemtrycket för lågt eller styrtrycket för högt
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem