Ryckig gång 900 i 88 årsmodell

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Ryckig gång 900 i 88 årsmodell

  • Författare
    Inlägg
    • juni 5, 2026 kl. 21:25 #528489

      Min 900 i 8 ventiler är ryckig vid gaspådrag.Har bytt stift tändkablar fördelarlock, rotor bränslefilter rengjort spridare. Den går bra vid jämn fart.

        juni 7, 2026 kl. 09:05 #528513

        Hej. Ryckig gång vid gaspådrag om tändsystemet är ok brukar vara mager blandning. Välkänt fenomen på förgasarmotorer med sliten nål efter att besiktningen justerat ner CO. Du har väl ett K-jetronic insprutningssystem (ingen katalysator). Vill minnas att det finns en blandningsskruv för tomgång på dessa men min gissning är väl att endera är systemtrycket för lågt eller styrtrycket för högt

        1 användare tackade författaren för det här inlägget.
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.