Saab 1963

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 1963

• Detta ämne är tomt.
Visar 10 inlägg - 16 till 25 (av 25 totalt)
  • Författare
    marcus berger
    Deltagare

Tackar så jättemycket för svar. Huppens bildelar hade en kvar så den tog jag. Måste forska i vart man får tag på den främre packningen då den inte verkar vara med hos andra leverantörer? Har flera huvudbromscylindrar som skall renoveras.

marcus berger
    Deltagare

Igår så monterade jag dit värmepaketet samt kupéfläkten. Även spolarburk med slangar satte jag dit. Ikväll så gick jag igenom några bränslepumpar och innan jag tröttnade så fick jag fart på 4-stycken SU-pumpar och en som heter Hardi? Såg ut att vara en kopia på SU.. om jag får tid kanske jag går igenom ett par pumpar till imorgon? Skönt att ha på hyllan när man skall fixa nästa bil😀

Bilagor:
    marcus berger
    Deltagare

Börjat att polera lite på Saaben samt så har jag renoverat huvudbromscylindern. Har gjort mycket småpill med bilen men det tar ju lite tid… väntar på nya bromscylindrar samt slangar nu så jag kan göra check på bromsarna😊

Bilagor:
    marcus berger
    Deltagare

Här var det gått om plats när både motor och växellåda är borta.

Bilagor:
    marcus berger
    Deltagare

Nu är bromsarna på plats och luftade. Lådan ditsskruvad också så nu tar jag kväll..😀

Bilagor:
    Bengt Karlsson
    Deltagare

Bra jobbat. Härligt att en bil, som vid första anblicken såg ut att vara alltför dålig, nu får komma ut i trafiken igen inom några veckor. Den kommer säkert att skänka mycket glädje åt någon entusiast till våren och sommaren och många år framöver. Mvh Bengt

marcus berger
    Deltagare

Tackar Bengt! Ja mycket mer jobb än jag hade tänkt med den här skrothögen😂 Nu är motorn på plats iaf och även provstartad. Nyskodd är hon också jag hoppas att jag ser slutet om några veckor för nu vill jag börja med nästa bil😅

Bilagor:
    1 användare tackade författaren för det här inlägget.
    marcus berger
    Deltagare

Nu börjar den att bli ”klar” snart.. den blir inte finare än så här i min ägo😢. Hoppas nån vill ta över stafettpinnen efter jag är klar med den och sätter sin egen touch på bilen och förfinar den. Snart blir det provkörning av Saaben iaf😀.

Bilagor:
    Björn J
    Deltagare

Nästan synd att man redan har en TT 96. Den blåa färgen är så fin. 🙂

marcus berger
    Deltagare

Provkörning i Fredags som inte gick som planerat…Slirade på kopplingen så utmed motorn igen som var genomgången för ca 10-år sedan. Tyvärr så saknades 2skruvar till tryckplattan som jag missade när jag monterade motorn men nu är det åtgärdat och hoppas på provkörning nr 2 på Fredag om väglaget tillåter😊. (Obs, inte jag som gått igenom motorn😀)

Bilagor:
Visar 10 inlägg - 16 till 25 (av 25 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng