Saab 1963

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 1963

• Detta ämne är tomt.
Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 25 totalt)
  • Författare
    marcus berger
    Deltagare

Då fick man hem ytterligare en Saab på gården i går. Nu när 61:an blev klar så är det väll
    bara att köra på då man har ångan uppe😀

Bilagor:
    1 användare tackade författaren för det här inlägget.
    Janne Hagnell
    Moderator

Heja!💪🏻 Vad är målet med denna?

96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan”

marcus berger
    Deltagare

Bilen är tyvärr inte orörd så i morrummet är det mesta borta tyvärr… kommer att ta tid för mig att skruva tbx allt. Men målet är väll att försöka skrämma liv i den iaf.

marcus berger
    Deltagare

Då har jag tagit in bilen i värmen. Skitig och mossig. Nu har jag börjat på att plocka ur alla delar som man monterat bort som låg i bilen samt plockat ut inredningen. Nu är det rengöring av bilen som väntar innan jag börjar med rost och bromsjobb.

Bilagor:
    marcus berger
    Deltagare

Lite grovtvätt av bilen har gjorts och plockat lite i bilen. Sjukt mycket jobb börjar jag att märka då det är så mycket rivet på bilen och mycket grejjer som är borta…. Jag ger det en chans så får vi se om jag fullföljer projektet? Roligare att greja med något orört😊

Bilagor:
    Janne Hagnell
    Moderator

Även om du skulle ha alla delar ser det ut som mycket arbete.😐
    Fick du med ett lass pryttlar?

96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan”

marcus berger
    Deltagare

Ett lass prylar från massa olika bilar som jag inte vet till vilken bil dom tillhör😂? En sak jag kan härleda till en specifik bil var en regplåt till en Ford Mustang iaf🙄. Jaja vi får se hur långt jag kommer? Jag brukar ju lessna om jag måste skruva mer än 7 veckor per bil men den här tar nog 7 veckor innan jag står på ruta ett där jag brukar börja på en bil om det äns räcker?

Janne Hagnell
    Moderator

😬🫣😂

96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan”

marcus berger
    Deltagare

Jorå, rost finns det gott om på kärran..🙄

Bilagor:

Jorå, rost finns det gott om på kärran..🙄

Ibland är det bättre än ”ingenting”…

marcus berger
    Deltagare

Håller på med rostlagningen men har inte så mycket intressant att dela med mig för tillfället… men jag lever och jag kör på ca 90 minuter efter jobbet 4 dagar i veckan och kanske litegrann på helgen när andan faller på, och det kan den ju göra ibland?😀! Vänster hjulhus fri från rost nu.. bara resten kvar ju💪

Bilagor:
    marcus berger
    Deltagare

Lite uppdatering… sakta vi går genom stan. Liknande takt i garaget, men nu tror jag att all rost är klar och ikväll monterade jag nya cylindrar och belägg bak på vagnen i väntan på att jag ska få hem cylindrar till bromsarna fram😀

Bilagor:
    2 användare tackade författaren för det här inlägget.
    marcus berger
    Deltagare

Nu har jag stött på problem med huvudbromscylindern. När man ska beställa repsats till huvudbromscylindern så verkar inte själva gummitätningen längst fram vara med? Bara själva backventilen i plast.. tätningen måste man väll ha antar jag? Har kollat på ett par sidor Saabklubben och en till men på bilderna så visar dom inte den. Skickar en bild så ni förstår vad jag menar. Tacksam för hjälp som alltid😀

Bilagor:
    Bengt Karlsson
    Deltagare

Hej. Kul att se att det går framåt med projektet även om det tar lite tid. Bästa tipset är nog att slå en signal till våra kunniga medarbetare på SSK Reservdelar i Skattkärr. Då ser de vilka delar som ingår i den reparationssats som klubben säljer och förhoppningsvis kan de också hjälpa dig med tips om hur/var du hittar de delar som eventuellt inte ingår i den reparationssatsen. Mvh Bengt

saab v4-ever
    Deltagare

De här delarna räcker till en 63:a. Renoverade en cylinder för fyra år sen.

Repsats huvudbromscylinder SAAB 95, 96, 1961-63

//Harald

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 25 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng