Saab 900 2.0 turbo
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 900 2.0 turbo
- Detta ämne har 76 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast 2014-11-08 19:47 av
ludde.
-
FörfattareInlägg
-
Jag kom tillbaka tidigare än väntat med en ny bil..
Den nya bilen är en saab 900 2.0 turbo 1998:a denna är bes till slutet av året och fick den billigt. Felen som ska åtgärdas är ytrost på 3 dörrar och bagageluckan. Sen är det problem med turbo laddningen men den svart ryker inte eller dricker olja och inget glapp i turbon så det ska kollas efter trasiga vaccumslangar eller sprucket tryckrör. Det ska göras till en början och även en total städning och tvätt.. Ska försöka fixa bilder inom kort
Ha en fin dag allihopaseptember 9, 2014 kl. 16:52 #198819Härlig bil! Ng900 ses som något katten (GM) släpat in men jag tycker de är härliga vägvagnar trots sin ibland tvivelaktiga kvalité. I den lätta bilen är fulltrycksturbon en riktig hästspark och ljudet från wastegaten är inte dumt det heller! :race
96 V4 1975 ”Bollen”
Idag har jag tvättat och rubbat den även putsat upp de svarta matta plastlisterna runt om och torkad av inredningen.. Så imorgon ska den dammsuga och få smaka på ångtvätten.. Efter det så ska jag börja leta efter felet till varför turbon inte laddar..
Ha en härlig dagseptember 10, 2014 kl. 14:16 #198509NG900 är klart underskattade. Morsan har en i samma färg (fast 2.3) som är väldigt solblekt. Har tjatat på mina bröder om att vi ska rubba/polera den, så ser fram emot lite nya bilder här (så jag kan visa hur snyggt det blir). 🙂
september 10, 2014 kl. 16:22 #198851@Sulo wrote:
NG900 är klart underskattade. Morsan har en i samma färg (fast 2.3) som är väldigt solblekt. Har tjatat på mina bröder om att vi ska rubba/polera den, så ser fram emot lite nya bilder här (så jag kan visa hur snyggt det blir). 🙂
Efter att ha skaffat en rejäl polermaskin inser jag hur ohyggligt snabbt polering och vaxning kan gå om man har rätt grejer. :wrench
96 V4 1975 ”Bollen”
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.