Saab 900 2.0 turbo

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 900 2.0 turbo

• Detta ämne har 76 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast 2014-11-08 19:47 av .
Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 77 totalt)
  • Författare
    ludde
    Deltagare

Jag kom tillbaka tidigare än väntat med en ny bil..
    Den nya bilen är en saab 900 2.0 turbo 1998:a denna är bes till slutet av året och fick den billigt. Felen som ska åtgärdas är ytrost på 3 dörrar och bagageluckan. Sen är det problem med turbo laddningen men den svart ryker inte eller dricker olja och inget glapp i turbon så det ska kollas efter trasiga vaccumslangar eller sprucket tryckrör. Det ska göras till en början och även en total städning och tvätt.. Ska försöka fixa bilder inom kort
    Ha en fin dag allihopa

Jonathan
    Deltagare

Bravo, välkommen tillbaka! :AP

ludde
    Deltagare

Tackar så hemskt mycket

ludde
    Deltagare

så såg den ut vid köp kommer att försöka ladda upp fler bilder när datorn fungerar som den ska

Janne Hagnell
    Moderator

Härlig bil! Ng900 ses som något katten (GM) släpat in men jag tycker de är härliga vägvagnar trots sin ibland tvivelaktiga kvalité. I den lätta bilen är fulltrycksturbon en riktig hästspark och ljudet från wastegaten är inte dumt det heller! :race

96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

ludde
    Deltagare

Ska försöka göra den så fin och användar vänlig som det går. Jag kommer tyvärr inte gå efter original så mycket men hoppas folk kommer tycka om vad som komma skall hehe

ludde
    Deltagare

Idag har jag tvättat och rubbat den även putsat upp de svarta matta plastlisterna runt om och torkad av inredningen.. Så imorgon ska den dammsuga och få smaka på ångtvätten.. Efter det så ska jag börja leta efter felet till varför turbon inte laddar..
    Ha en härlig dag

Jonathan
    Deltagare

NG900 är klart underskattade. Morsan har en i samma färg (fast 2.3) som är väldigt solblekt. Har tjatat på mina bröder om att vi ska rubba/polera den, så ser fram emot lite nya bilder här (så jag kan visa hur snyggt det blir). 🙂

Janne Hagnell
    Moderator

@Sulo wrote:

NG900 är klart underskattade. Morsan har en i samma färg (fast 2.3) som är väldigt solblekt. Har tjatat på mina bröder om att vi ska rubba/polera den, så ser fram emot lite nya bilder här (så jag kan visa hur snyggt det blir). 🙂

Efter att ha skaffat en rejäl polermaskin inser jag hur ohyggligt snabbt polering och vaxning kan gå om man har rätt grejer. :wrench

96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

ludde
    Deltagare

Ja det är sant att de är underskattade.. Kommer ladda upp bilder under morgonen dagen.. Ja körde iaf på Hagmans flytande hårdrubbing och något medel som man ska vaxa bilen när den är blöt.. Kan kolla upp vad den heter

ludde
    Deltagare

Har idag skruvat vidare på saaben och kunnat konstatera att turbon är skuren då turbinen är helt skum.. men han jag köpte den av gar en ny renoverad turbo jag fick köpa för 500kr .. så framsteg 🙂

ludde
    Deltagare

Nu kommer lite bilder så som den såg utan innan tvätt och rubbing och efter

ludde
    Deltagare

ludde
    Deltagare

ludde
    Deltagare

Så såg den ut innan.. Nu kommer efter bilderna

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 77 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng