Saab 900 2.0 turbo
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 900 2.0 turbo
- Detta ämne har 76 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast 2014-11-08 19:47 av
ludde.
-
FörfattareInlägg
-
september 26, 2014 kl. 20:34 #163383
Äh, vadå, friluftsliv är ju nyttigt. 😉 Bytte fastrostat avgassystem på en gammal Opel en av de där snövintrarna som var för några år sedan. Det var lite bistert…

96 V4 1975 ”Bollen”
Hej igen alla glada har inte hänt så mycket med bilen för tillfället.. Insåg att två projekt blev lite för mycket så jag sålde forden till en gammal vän och för att det var ännu värre att hitta delar till den än vad det var till min gamla 99:a .. Så nu kommer Saaben att få omvårdnad igen ska stor städa den imorgon och försöka bli kvitt resten av ytrosten så den ser skaplig ut igen.. Men den går bra efter turbo bytet.. Har även fixad 2 små fel som att check engine lampan lyste och tankmätaren hade flippat lite.. Bytte en vaccumslangar slang som var kaput och nollade systemet genom att koppla bort batteriet och efter det så försvann check engine och bränsle mätaren fungerade igen..
God kväll alla glada Saab vänner har hänt en del bilder kommer upp när datan vill leva igen.. har även varit och kollat på en ev reservdelar bil till Saaben.. men har inte riktigt bestämt mig ännu för Hur jag ska göra.. Ja iaf blir det en runda till skroten imorgon och hämta lite inredningsdetaljer då det mesta i denna har fått lida ska fixa.bilder på det annars är jag faktiskt nöjd med bilen..
som ni ser på en av bilderna så har drivremmen hoppat av.. det är pga att ac komperssorn har kärvat ihop. annars är allt nybytt förra månaden på verkstad. kan säga att jag fick en till ett bra pris då det är nästan fulltank och bes till nästa år och skattad vi köpet..
oktober 27, 2014 kl. 15:47 #199090Cool färg på nya 900:an. Vad heter färgen? Annars finns det en brun metallic-färg för NG900 som är jäkligt fin.
oktober 27, 2014 kl. 22:53 #199113Har för mig att den kallades ”golden sand”…
Står nog som färgkod 199….provfärg alltså…Ja den är trevlig den färgen ska kolla upp vad färgen heter för i papperna på bilen står det färg okänd.. rätt spännande.. båda bilarna har blivit både tvättade och waxade nu.. den röda fick en ny vevhusvent gummi och såg att jag behöver köpa hem mera vaccum slangar då jag hittade fler torr spruckna slangar..
oktober 29, 2014 kl. 08:25 #199152@Andreas Hermansson wrote:
Har för mig att den kallades ”golden sand”…
Står nog som färgkod 199….provfärg alltså…Som jag skrev tidigare. 199 betyder provfärg. Jag hade en og 900 91 som hade färgkod 199 men färgen var samma som kom 92 å då va nr 234 har jag för mig (nocturneblå).
Din färg är alltså en provfärg som gick ut på ett fåtal bilar under 96 som blev årsmodell 97 minns även att det byggdes någon cs och även cd… -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.