Forum › Modellspecifika forum › OG900 › Saab 900 88a aero lagat
- Detta ämne har 11 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast 2017-09-08 08:39 av .
- FörfattareInlägg
- 4 september, 2017 kl. 20:36 #434629
andre Augustsson
DeltagareBehöver hjälp
Har en 900 aero 1988
Bilen går magert co 0.3
Bilen går ryckit vod låga varv samt vid gas pådrag ä.
Alla tänddelar är bytade
Hjälper inte att ställa co på luftmassmätarem går ändå dåligt.
Moddad apc box från speedpart samt bränslechip från speedpart
Lagat. Fördelarlock hade spricka samt nytt luftfilter och koppla in egr ventil som hsde varit utkopplad går som ett skott nu
- Detta ämne redigerades för 4 år, 9 månader sedan av .
5 september, 2017 kl. 05:43 #434632andre Augustsson
DeltagareBilen är en 88a utan kat.
Har bytat följande
Rotor
Fördelarlock
Tändmundule
Stift
Tändkablar
Vaccumslangar
Luftmassmätare
TändspoleVad påverkar bränsleblandningen?
Tänkte testa byta spridare
5 september, 2017 kl. 08:12 #434633Mr_SunBear
DeltagareMätt bränsletryck?
Skick på bränslepump?
Bränslefilter bytt?Kolla över jordpunkter för att säkerställa att det inte är ngt elektriskt fel.
Har bilen gått som den ska med med moddad APC och bränslechip innan den började gå magert?
Har bilen lambdasond? Osäker när det infördes på og.//B
//Björn
Mr_SunBear @ Garaget5 september, 2017 kl. 10:00 #434636andre Augustsson
DeltagareHar ej mätt bränsletryck hur gör man det?
Bränslepumps skick har jag ej kollat
Tänkte byta spridare samt bränslefilter idag.
Det är de jag inte vet då jag köpte bilen i detta skick. Får inte tag i ägaren som montera det.
Bilen har ingen lambasond.
5 september, 2017 kl. 16:00 #434645Regin
Deltagare5 september, 2017 kl. 20:31 #434656andre Augustsson
DeltagareDen kan även rycka till i varmmotor. Körning på farthållare ka. Den mellanvis rycka till. Även lite svårare att starta när de e varm.
Byta spridare idag utan förbättriing. Bränslefilter ser nytt ut. Ska byt tillbaka till orginal chip och prginal apc box imorgon
5 september, 2017 kl. 20:39 #434657andre Augustsson
DeltagareFinns det en vevaxelgivre på dessa?
5 september, 2017 kl. 20:46 #434658Janne Hagnell
ModeratorEtt long-shot: Har du bytt själva fördelaren? Sliten lagring i den kan ge de symptom du har.
96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan”5 september, 2017 kl. 20:53 #434671andre Augustsson
DeltagareDen är bytad till en beg som. Köptes på ebay för 1000kr då dom va svåra att få tag i.
5 september, 2017 kl. 21:43 #434673Regin
DeltagareFinns det en vevaxelgivre på dessa?
Nej, T16 bilarna har sk hallgivare som sitter i fördelaren.
7 september, 2017 kl. 06:53 #434736andre Augustsson
DeltagareTesta byta till baka till prginal box och apc då starta inte bilen lukta bara bensin tror chipet i boxen är till 89a.
Dka testa en annan fördelare och btr
Vilkna grader ska fördelaren sitta?
Kan tryckvakten vara boven?
8 september, 2017 kl. 08:39 #434778flaset
DeltagareVilkna grader ska fördelaren sitta?
Står på vänstra hjulhuset, men det är väl 15 eller 16 grader FÖDP
Kan tryckvakten vara boven?
Nej.
Det låter helt klart som att du behöver lägga lite tid på att se över Bosch-numren på din LMM, spridare, BTR och ECU, så att dessa stämmer överens och passar ihop.
Det finns allt för många som tror sig ”trimma” sina bilar genom att byta sådana här saker hejvilt.
– Vridpoten på LMM justerar bara co-halt på tomgång och förhöjd tomgång, vad jag vet..Hur vet du att den går magert förresten…. Är stiften ljusa, går den varmt eller vad är symptomen..?
Mvh
Andreas9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2
- FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.