Saab 900 88a aero lagat

Forum Modellspecifika forum OG900 Saab 900 88a aero lagat

  • Detta ämne har 11 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast 2017-09-08 08:39 av .
Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #434629

    Behöver hjälp

    Har en 900 aero 1988

    Bilen går magert co 0.3

    Bilen går ryckit vod låga varv samt vid gas pådrag ä.

    Alla tänddelar är bytade

    Hjälper inte att ställa co på luftmassmätarem går ändå dåligt.

    Moddad apc box från speedpart samt bränslechip från speedpart

    Lagat. Fördelarlock hade spricka samt nytt luftfilter och koppla in egr ventil som hsde varit utkopplad går som ett skott nu

    • Detta ämne redigerades för 2 år, 5 månader sedan av .
    #434632

    Bilen är en 88a utan kat.

    Har bytat följande

    Rotor
    Fördelarlock
    Tändmundule
    Stift
    Tändkablar
    Vaccumslangar
    Luftmassmätare
    Tändspole

    Vad påverkar bränsleblandningen?

    Tänkte testa byta spridare

    #434633
    Mr_SunBear
    Deltagare

    Mätt bränsletryck?
    Skick på bränslepump?
    Bränslefilter bytt?

    Kolla över jordpunkter för att säkerställa att det inte är ngt elektriskt fel.

    Har bilen gått som den ska med med moddad APC och bränslechip innan den började gå magert?
    Har bilen lambdasond? Osäker när det infördes på og.

    //B

    #434636

    Har ej mätt bränsletryck hur gör man det?

    Bränslepumps skick har jag ej kollat

    Tänkte byta spridare samt bränslefilter idag.

    Det är de jag inte vet då jag köpte bilen i detta skick. Får inte tag i ägaren som montera det.

    Bilen har ingen lambasond.

    #434645
    Regin
    Deltagare

    Tror inte det är fel på bränsletryck, då borde han inte gå med varm motor.

    Med det du bytt fram tills nu –
    så hade jag nog testat ”återställa” bilen utan SP chip.

    Bytte du någonsin denna kallstarts givaren i insuget:
    Kallstart.G
    Den e lagom viktig och ha i bra skick –
    just vid kallstart/körning 😏

    Bilagor:
    #434656

    Den kan även rycka till i varmmotor. Körning på farthållare ka. Den mellanvis rycka till. Även lite svårare att starta när de e varm.

    Byta spridare idag utan förbättriing. Bränslefilter ser nytt ut. Ska byt tillbaka till orginal chip och prginal apc box imorgon

    #434657

    Finns det en vevaxelgivre på dessa?

    #434658
    Janne Hagnell
    Moderator

    Ett long-shot: Har du bytt själva fördelaren? Sliten lagring i den kan ge de symptom du har.

    96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

    #434671

    Den är bytad till en beg som. Köptes på ebay för 1000kr då dom va svåra att få tag i.

    #434673
    Regin
    Deltagare

    Finns det en vevaxelgivre på dessa?

    Nej, T16 bilarna har sk hallgivare som sitter i fördelaren.

    #434736

    Testa byta till baka till prginal box och apc då starta inte bilen lukta bara bensin tror chipet i boxen är till 89a.

    Dka testa en annan fördelare och btr

    Vilkna grader ska fördelaren sitta?

    Kan tryckvakten vara boven?

    #434778
    flaset
    Deltagare

    Vilkna grader ska fördelaren sitta?

    Står på vänstra hjulhuset, men det är väl 15 eller 16 grader FÖDP

    Kan tryckvakten vara boven?

    Nej.

    Det låter helt klart som att du behöver lägga lite tid på att se över Bosch-numren på din LMM, spridare, BTR och ECU, så att dessa stämmer överens och passar ihop.
    Det finns allt för många som tror sig ”trimma” sina bilar genom att byta sådana här saker hejvilt.
    – Vridpoten på LMM justerar bara co-halt på tomgång och förhöjd tomgång, vad jag vet..

    Hur vet du att den går magert förresten…. Är stiften ljusa, går den varmt eller vad är symptomen..?

    Mvh
    Andreas

    9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng