saab 900 aero 1985

Forum Övrigt Projekt / Min bil saab 900 aero 1985

Detta ämne innehåller 29 svar, har 11 deltagare, och uppdaterades senast av 2013-01-30 05:19.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 30 totalt)
  • Författare

wallero
    Deltagare

nu har jag fått bilen som jag vill ha den å sen struntar jag i vad andra tycker.
    här är några nya kort på den i dag ställde på den i dag å ska besiktiga den i morgon håll tummarna.
    mvh niklas

snurrbo
    Deltagare

stor jävla suck!!

grymt snygg och stilren kärra du knåpat ihop till dig själv!

för det är ju du som ska ha den, köra den och bruka den 😀

wallero
    Deltagare

nybes med blankt papper fan va skönt nu blir det många sköna mil i sommar

turbocab
    Deltagare

Fasen vad gött, alltid skönt klara besiktningen inför säsongen.

Bilen ser ju helnice ut, Raggartrappan sitter som en smäck och funkar skitbra ihop med stora vingen! Antar bilderna är efter helgens Polering? Lite högupplösta bilder vore nice, jag anar en förbannat fin lack där. Måste börja ta i det där på mina egna vagnar snart också.

wallero
    Deltagare

här kommer lite nya kort.
    i morgon kommer mina nya vdo instrument som ska kopplas in i aeron.
    det är
    yttertemp
    voltmätare
    oljetrycks mätare
    dessa ska monteras i saabs hållare kommer bli nice tar kort på monteringen i morgon mvh niklas

Christian.S
    Deltagare

Bilen ser ju helt underbar ut!! 😀
    Kan inte hålla med om att du förstör den, om du vill ha den helt original sedan så är det inget svårt att fixa 😉
    Men om du hade börjat kapa plåt och försöka skärmbredda eller liknande hade jag nog inte reagerat så 😛

Beeos
    Deltagare

@fidde-92 wrote:

Bilen ser ju helt underbar ut!! 😀
    Kan inte hålla med om att du förstör den, om du vill ha den helt original sedan så är det inget svårt att fixa 😉
    Men om du hade börjat kapa plåt och försöka skärmbredda eller liknande hade jag nog inte reagerat så 😛

Visst är den fin. Men den hade varit skoj att behålla den i precis det skick som den var från fabrik. Den har ju ståt i många år innan den fick liv igen.
    Men en Saab blir aldrig ful 🙂

wallero
    Deltagare

nu är allt klart har kopplat in alla mätarna å allt fungerar kanon förutom att jag fick fel adapter till oljetrycks kontackten kommer nästa onsdag.
    mvh niklas

wallero
    Deltagare

har hittat en annan stor vinge så jag ska byta från den som sitter på till en annan i 100% nyskick man är ju aldrig nöjd förräns allt är 100%
    ska lämna den på lack i dag hoppas den blir klar till tjolöholm classic car show nu på söndag.
    mvh

wallero
    Deltagare

många har velat se nåt nytt kort på min aero så här kommer 2 st
    mvh niklas

turbocab
    Deltagare

Tjusigt, anar man möjligen att du köpt en kamera? 😛 Låt mig gissa – runt hamnen i Lidköping första bilden och sen Läckö såklart?

Hur var det på Tjolöholm förresten? Jag missade hela grejen såklart, var hemma med trött familj hela dagen.

wallero
    Deltagare

nja har haft digitalkamera många år
    ja jag var ute vid läckö slott å tog en mjukglass
    samt tog ett kort
    hamnen stämmer bra
    ¨mvh

saaben
    Deltagare

Kvalitén på bilderna är mycket bättre än vad dom brukar va iaf och det är ju positivt. tråkigt om man har en fin bil men det inte syns pga taskiga bilder…

wallero
    Deltagare

i dag har jag lagt på 2 lager banan wax på bilen blev kanon.
    samt en helt ny nardi torino skinn ratt beställd från italien.
    har även monterat hagel bössan i bak. jag beställde ett nytt ändrör då jag sparade det gammla röret som var i nyskick.
    kapade av det nya å passade in hagel bössan på detta sen helsvetsades det ihop allt blev perfeckt.
    sen fick jag tag i ett helt nytt carguard larm till bilen som ska i nästa helg å ersätta det gammla som inte fungerar.
    fick även tag i en nästan oanvänd nmt tel som jag monterade in fick inte ett enda svar på min sökes annons här på ssk det var sorgligt.

turbocab
    Deltagare

Ratten var grymt snygg. En dylik låg till salu på Blocket nyligen men jag var lite för långsam. Ang larminstallation så väntar samma manöver i min gula. Gamla krånglande larm är verkligen inget kul och kan ju göra att man blir stående i värsta fall!

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 30 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng