Saab 900 Aero -84

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 900 Aero -84

• Detta ämne har 74 svar, 36 deltagare, och uppdaterades senast 2010-11-27 21:46 av .
Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 75 totalt)
  • Författare
    walle
    Deltagare

extra hål i behållaren. nu är bak vagnen klar å bromsar luftade. stora saab vingen monterad nu ska fälgarna iväg för omborrning till gammla bult mönstret sen svarvning å nya däck mvh niklas

Dicst
    Deltagare

En sån där ungdomsdrömbil. Snyggt Walle!

avie
    Deltagare

Läckert! Kommer du och bilen till Träffpunkt 80? Skulle vara kul att få se den i verkligheten.

walle
    Deltagare

den kommer inte ut förrän till saab festivalen mvh

skalman
    Deltagare

Kul att du var nöjd med bakaxeln och hjul lagren.
    Mvh Skalman

rodder76
    Deltagare

Attans så läckra trubbnos-Aero är.
    Ska jag vara ärlig (varför jag nu inte skulle vara det) så tror jag att jag aldrig har sett bakrutetorkare på og900. Visste att det funnits till 9000 och bara sett det någon enstaka gång, men till og900 hade jag inga minnen utav.

walle
    Deltagare

så nu är den nya vingen på plats fick tag på en till slut som var mer eller mindra oanvänd legat i bil i 12 år.
    lackade den å stte på nu i helgen.
    nya lister på kofångarna bak å fram saab orginal så klart ingen pirat skit här inte

nykoppling å kopplings cylindrar monterade blev kanon.
    nya kåpor till aero 16 tums fälgarna inköpta.
    mvh niklas
    nytvättad å provkörd allt är nu nytt i ljul upphängning fram å bak plus ny bakaxel med nya lager runt om. den blev lite lägre än förut mvh niklas

walle
    Deltagare

efter alla som klagat att lacken inte var 100 på min aero å att rutor mm satt i vid förra lacken så togs beslutet att göra om allt när jag började plocka ner bilen hittade jag massa prickar i klarlacken på skinkorna i bak på bilen ringde å kollade lite med min lackerare å han sa att han gör om hela bilen gratis. kanon sa jag lacka insisan av dörrar å bagage denna gång sa jag å lämnade bilen utan inredning dörrar å rutor detta var i mitten av dec i dag den 5 feb fick jag tillbaka den. har börjat plocka ihop bilen igen i kväll har satt i alla rutor div lister mm ska sätta i inredningen i morgon i gen med ny golv matta mm har köpt lite mer nya delar som ska på bilen nu när den är klar för andra gången här är lite kort på kvällens arbete lägger in kort allt eftersom den blir klar mvh niklas

nya bak lampor golv matta å extra ljus tids typiska som fanns 1984

cabmange
    Deltagare

Hej

Åkte motor och låda ur så du kunde fixa till motorrummet så det har samma klass som övriga bilen nu när den är omlackad igen?

//MH

walle
    Deltagare

hej fanns ingen anledning att ta ur motor å låda det är bra skick under huven jag ska våga använda bilen med.

kallenordlund
    Deltagare

Jobba på utav bara tusan nu. Kan inte hålla mig tills den är klar så vi får se bilder.

fredrik.a.
    Deltagare

Kanonnsnyggt, blir ju toppen! :thumbup:

aero16v
    Deltagare

Ser ju ruggigt bra ut Walle.Inte alla som får en gratis omlackering.Som sagt, mer bilder efter monteringen vore kul..

Per-Erik
    Deltagare

såja 🙂 blir ju vackert!

rodder76
    Deltagare

Äntligen en lackerare som tar sitt ansvar.
    Jag gratulerar Walle för detta och bilen för att nu få en lackering som förhoppningsvis håller den kvalitet som förväntas.

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 75 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng