Saab 900 Aero -84

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 900 Aero -84

• Detta ämne har 74 svar, 36 deltagare, och uppdaterades senast 2010-11-27 21:46 av .
Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 75 totalt)
  • Författare
    walle
    Deltagare

härmed prövar jag om att lägga ut kort på min 900 turbo aero från 1984 den har bara haft en riktig ägare sen ny 1984 alltid servad på saab sen ny alltid bytt olja vid 600 mil varje år allt gjort på saab har en hel pärm med kvitton å service som är gjort sen ny å aldrig nån anmärkning på bes bara blankt papper.
    bilen har rullat 28900 mil tro det eller ej.
    många tror nu men va fan niklas köper ju bara låg milare mm. men nej har tänkt om nu å insett att även en bil med många mil kan se ut som ny. kolla korten å tyck till om ni vill ris som ros är välkommet mvh niklas

så det var ett litet urval förlåt om massa kort kommer i oordning men jag har renoverat hela fram vagnen med nya fjädrar dämpare ok å skivor ljul lager knutar slangar rör mm mm.
    samt lackat vänster fram skärm ska montera ihop det i veckan nu sen blir det bak vagnens tur med fjädrar dämpare ok å skivor mmlika bra det då allt var orginal å sop slut mvh niklas

saabturbo79
    Deltagare

Snyggt, jag gillar verkligen bilen!!

avie
    Deltagare

Mycket imponerande precis som allt annat du gör :worshippy:

emul
    Moderator

Spare no costs! 😉

Vad lackar du hjulupphängningsprylar med? Eller är allt NOS så att du slipper det inkl typ bakaxel?

sköna bilder 🙂

walle
    Deltagare

spindlarna var en ny å en beggad sen målade jag med svart hammar lack bak axeln kommer inte tas bort den ser så fin ut ändå mvh

stefan w
    Deltagare

Det är inte klokt… det är ett fantastiskt jobb du gör. Jag har varit sugen på en 99a eller 900 länge. Hur fasen ska man stå emot när man ser såndana bilar…

walle
    Deltagare

har hittat 16 tums aero med grått centrum som ska borras om å svarvas så de blir som nya sen ska de på med nya däck samt den stora vingen i bak

walle
    Deltagare

den gammla bakaxeln var alldeles för rostig å kass broms sköldarna var ruttna mm bussningar kass. var i troll hättan å hämtade en ny bak axel hoss en vän på sdcc bättre beggad med några tusen mil gångna kanon axel med rost fria sköldar mm samt att jag köpte nya ljul lager där till bägge sidor. målade axeln i svart hammar lack alla bussningar mm var i topp skick nu är nya ok skivor rör slangar mm monterat å bak vagnen underreds behandlad nu ska allt torka till sig så ska axeln på kanske i morgon eller i veckan. bifogade ett kort på den stora vingen tyvärr var den inte i det skick jag önskat efter limmningen så den åker på min röda 900 eller säljs vidare om nån är intresserad. har köpt en annan stor vinge som kommer hem nästa vecka i mycket bättre skick den ska slipas noga å lackas silver innan den åker på. sen i dag kom min polare från floda å lämnade 16 tummarna de åker i väg på borrning i morgon tar väl ca 1 vecka sen ska de till frändefors mekaniska för svarvning. hoppas bilderna väl smakar hehe trevlig fortsatt helg mvh niklas

Melwin
    Deltagare

trevlig bil walle!

mr_maxi
    Deltagare

Hej!

Roligt projekt!

Ql att du oxå har bakrutetorkare…Med en nyare ruta.. Och en reflexramp:-)

En fråga ang torkaren… Jag har en knapp på min så den går konstant, men när jag stänger av knappen går den ca 3-4 slag… Men jag har ingen spolning. Har du det på din?

Ha det å lycka till!

Hälsn Jan

walle
    Deltagare

ja det är spolning sitter på taket i ovankant går slang till spolar byttan mvh

mr_maxi
    Deltagare

Ahh, nu såg jag munstycket…

Ä väl iaf en separat pump för den?

Hälsn Jan

walle
    Deltagare

ingen separat pump sitter en extra i spolar behållaren

mr_maxi
    Deltagare

Hej igen!

Hur sitter den monterad? Extra hål och tätning i behållaren , eller slang ner genom locket?

Visserligen klarar man sit utan spolning då rutan sällan blir smutsig.

Hälsn Jan

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 75 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng