Saab 900 Cab 1993 Chnr: 2

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 900 Cab 1993 Chnr: 2

• Detta ämne har 3 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 2012-12-30 22:49 av .
Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    blarok
    Deltagare

Vill visa några bilder på min fina 900 cab som jag köpte i våras av första ägaren.
    Det är en 93:a som endast gått 9500 mil under somrarna och är aldrig vinter körd.
    Vad jag har förstått så gjorde Saab alltid en provserie för varje årsmodell och började om med chassie numren vare år. Detta är i alla fall ch nr 2 för årsmodell 1993.
    Lite rolig info jag fått av en trevlig klubbmedlem.

Det byggdes 6853st vita 900 cabbar MY93 (world-wide).

Av dessa var 20st med färgkod 233 (Carrara-vit), och av dessa var endast EN svensksåld, och det är min bil.

När det gäller inredningen så var 1709st av alla cabbar utrustade med den färgen på lädret, men endast 7st svensksålda.

lite bilder då 😀 http://www.garaget.org/?car=298319

Du den såg fin ut!
    En insprutare är väl ganska ovanligt…
    Mycket snygg färg på inredningen tycker jag. Kul att se en som är i ”nyskick” frugans är ju rätt skabbig inredningsmässigt så när man ser hur dom ska se ut blir man ganska sugen på att fixa till hennes… :wrench

turbocab
    Deltagare

Grattis till en fin bil. Såg jag denna i Gräfsnäs i våras? På motorträffen där? Jag gissar på det!

blarok
    Deltagare

@Turbocab wrote:

Grattis till en fin bil. Såg jag denna i Gräfsnäs i våras? På motorträffen där? Jag gissar på det!

Det stämmer det tror nog att det var första träffen jag åkte på med Saaben 🙂

Är det någon som vet om det blir någon SAAB träff till våren? Är det någon träff i Trollhättan eller vid museet så man kan ut och åka cabbe :drive1: :drive1:
    Är det någon träff med de gamle tvåtaktarna så skulle jag uppskatta om man får åka först 😉 Åkte på en träff tidigare i år i Göteborg det var nästan inget syre kvar efter att det låt tio djungeltrummor framför

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng