SAAB 900 EMS 1983

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / SAAB 900 EMS 1983

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / SAAB 900 EMS 1983

Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 75 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • september 25, 2010 at 14:33 #162869

      Några av mina heliga skrifter och bilder finns i denna samling tillbehörs-kataloger som trollbinder mig i timmar och får mig att inskaffa tillbehör till min EMS och få den uppstå från det originala till en juvel-tyngd och glamorös farkost!

      Notera hur snyggt det kan bli med Aerflow-paket.

        september 25, 2010 at 18:16 #162875

        Ja ett Airflow paket vore ju grädden på moset 🙂
        Blir det lackerat i bilens färg då..?

          september 25, 2010 at 23:48 #162885

          När/Om/Kanske/Vi tillfälle/Drömmen har slagit in/Stunden är kommen/En vänlig skäl har något/ ….ett Airflow-paket bara finns helt plötsligt på min bil… :whistle:
          Om det skulle hända då skulle det vara lackat i samma färg som bilen.

            september 30, 2010 at 21:32 #163125

            Äntligen kom tillfället att jag hittade en bättre motorhuv i samma färg.

            Jag körde en polering och den glänser fint!

            Men jag miste stenskotts-skyddet i framkanten.Det gick inte ta bort det utan att det gick sönder.

            Så nu söker jag ett nytt stenskott-skydd och har du någon att sälja så är du välkommen att höra av dig. Tele:0733/408855 eller PM eller Mail: saabfjollen@hotmail.com

              oktober 3, 2010 at 12:45 #163250

              Vintern närmar sig… så slalom skidorna hamnade på takräcket när Ronneby Bibliotek hade Saab-tema i går och bjöd in några saabar till beskådning.

              Skälv tog jag på mig en passande jacka/väst men Stenmark mössan lämnade jag hemma..

              Några bilder på övriga bilar som var där.

              Och Torsten vid sin Pärla!!

              Och vi som var där tackar för den goda tårtan!

                oktober 4, 2010 at 07:45 #163279

                EMS:en och jag hamnade på bild i pressen också.

                http://www.sydostran.se/index.89302—1.html

                Det gäller att sprida Saabandan lokalt också.

                  oktober 21, 2010 at 20:52 #163943

                  Jag har inspirerats av snygga höst foto som läggs upp här på forumet.

                  Inga stora saker har hänt men nymonterade tillbehör invändigt finns: Saab-Läslampa i cigg-uttag,Yttertemp mätare på panelens ovan/vänstersida och saab högtalare i original placering på var sin sida om hatthyllan.


                    november 4, 2010 at 14:46 #164312

                    En äldre bilverkstad/reservdelsbutik i Karlskrona har lite dammiga saker på hyllorna, Det blev köp av 3stycken tillbehör från 80talet till EMS:en när jag var där i dag.

                    Hella bromsljus till bakrutan.
                    Hella dimljus.
                    Tryckförstärkare till torkar armarna.

                    Så snyggt med kromat bakstycke.

                      november 5, 2010 at 15:28 #164351

                      Kunde inte låta bli att besöka samma verkstad/butik i dag också och fyndade igen.. Varmvattenspolning på rutan blir det nu på EMS:en. Jag har aldrig ägt en sådan pryl förut.

                      Hittade samma märke “AWAB SAFE” i saab tillbehörskatalog från 1984.

                        november 5, 2010 at 16:59 #164355

                        Trevligt, skippa dimljuset är du snäll :-()

                          november 5, 2010 at 17:43 #164356

                          Det sitter diskret… under stötfångaren 😀

                            november 6, 2010 at 13:46 #164365

                            Häftiga prylar!

                              november 11, 2010 at 20:41 #164550

                              Om man skulle lägga ett bud på denna….

                              http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=122181140

                                februari 10, 2011 at 21:38 #168719

                                Jag ska säga en sak som jag inte sagt, och det är TACK! Jag frågade för väldigt länge sedan i den här tråden om polering, och jag fick svar, och det tackar jag för! Jag har inte kommit till skott än, men jag går omkring och funderar fortfarande. Det blir nog en riktig polermaskin (med det menar jag att det blir inte Biltema) och sen får nog Amazonen bli försökskanin. Den kommer nog att bli omlackerad i vilket fall efter rostlagning, så jag kan ta risken. Sen vågar jag ta steget till 99:orna. Det jag är rädd för är ju att göra “rosor” i lacken. Men man lär ju försöka och det blir nog snart under vårkanten.

                                Så tack för tipsen!

                                  februari 12, 2011 at 19:53 #168869

                                  Börja med en polish och en mjuk polerrondell och kör inte så hög hastighet på maskinen så behöver du inte känna dig orolig för poler-rosor och så blir det en mjukstart i maskin poleringens fantastiska möjligheter till skinande resultat.

                                  Du får så gärna lägga upp en bild när du är klar på hur det blev.Det är alltid intressant.

                                  Jag får skälv fylla på med nya bilder snart för dom flesta jag har lagt upp är borta

                                  Sommar och värme och En Mysig Saab!!!

                                Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 75 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.