SAAB 900 EMS 1983

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / SAAB 900 EMS 1983

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / SAAB 900 EMS 1983

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 75 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • augusti 8, 2010 at 21:22 #161144

      63 mil på Blekingska och Skånska vägar och österlen i synnerhet har avnjutits i 3 dagar.Förvisso lite regn på vägen hem i dag men det gjorde inte så mycket.

      fikapause:

      Jag köpte en stripes på Tradera men hade otur med att den inte var komplett på ena sidan. Fick tips om att kopiera den så det ska undersökas på dekalfirman i stan om han kan tänkas göra detta.

      Det skulle bli såååå snyggt!!!

      Fortsättning följer…

        augusti 9, 2010 at 18:51 #161193

        Kan ha liggande en okomplett sats ja mä, färg på denna???

          augusti 9, 2010 at 20:44 #161203

          Den börjar nästan i vitt övergår i silver ,grått och längst bak är den svart.

            augusti 10, 2010 at 23:02 #161229

            Ska kolla min, den är din om det är rätt, ska du till Gistad??

              augusti 11, 2010 at 15:43 #161247

              Å så snällt av dig att kolla om du kanske har lite sripes!! Som det ser ut nu så ska jag inte till Gistad men jag har vänner som troligen ska dit. Vi kollar läget om detta om du skulle hitta något roligt.

              Farsan är 91år och har bestämt sig att sluta köra bil så jag har övertagit hans EMS.

              Jovisst är det en EMS…se reg skylt…

                augusti 11, 2010 at 17:53 #161252

                Åååhh.. Näää… :doh:, Du lustkurre, Saabfjollen…. :hype:

                  augusti 24, 2010 at 17:02 #161646

                  Tillbehör med funktion: Takräcke.
                  Fick det för många år sedan.

                  Inget som jag tänker köra omkring med..

                  Men kanske jag tar bort lastkorgen och sen spänner fast mina gamla slalomskidor…. för det är ju Träffpunkt -80 snart!!
                  Då kan det vara skoj att parkera i det gröna gräset med ett par Rossignol på taket…
                  Tänkte åka dit i år.Långt att åka förvisso men den går som en klocka så det är ren njutning med långfärder.

                    augusti 25, 2010 at 19:28 #161696

                    Stripes skulle verkligen sätta pricken över i:et, helt galet läcker vagn du fått till! Träffpunkt 80 är ett måste med denna bilen! Ju mer jag tittar på dessa ovanliga fälgar ju mer gillar jag dom. Undra hur vanliga dom kan vara?

                    Saab 93B -59 (Blå)
                    Saab 900 TurboS Cabriolet -91 (Platinagråmetallic)
                    Saab 9000 CDE -94 (Platinagråmetallic)

                      september 6, 2010 at 20:08 #162157

                      Jag satt och kollade om en husvagn skulle passa bra efter bilen.
                      Jag parade ihop 2 bilder och skälvklart så ska det vara en tidstypisk Polarvagn 300 i så fall.

                        september 8, 2010 at 16:22 #162227

                        I Gistad fyndade jag…
                        Den var inte komplett men exakt dom bitar som jag saknade fanns i asken.

                        Nu sitter den på plats och jäkla så bra det blev om jag får skryta…

                        Stripesen är på plats!!

                        Jag måste ha höjt värdet på bilen till en tusenlapp nu…

                        Nu är frågan om Castrol-märkets vara eller inte vara…

                          september 8, 2010 at 17:47 #162230

                          Blev bra det där magnus! Får kika förbi i helgen kanske och hämta mina skärmar så får man kolla in pärlan lite med.

                          Mvh

                            september 8, 2010 at 18:00 #162231
                            Andersson__ wrote:
                            Blev bra det där magnus! Får kika förbi i helgen kanske och hämta mina skärmar så får man kolla in pärlan lite med.

                            Mvh

                            Du är så välkommen!!

                              september 8, 2010 at 18:24 #162232

                              Asball bil 🙂
                              stripen gjorde verkligen bilen’s rätta……….(nästan)

                              Inte för att vara den,men stripen “försvinner” lite i bilen eftersom hela frontspoiler’n är lackat i bilens färg 🙁

                              Svart spoiler och svart “list” under strålkasterna saknas…..
                              (men det är min åsikt)

                                september 8, 2010 at 18:41 #162233

                                Tycker att den är utsökt 🙂
                                Roligt att du hitta delarna.

                                  september 8, 2010 at 18:44 #162234
                                  Plankan wrote:
                                  Asball bil 🙂
                                  stripen gjorde verkligen bilen’s rätta……….(nästan)

                                  Inte för att vara den,men stripen “försvinner” lite i bilen eftersom hela frontspoiler’n är lackat i bilens färg 🙁

                                  Svart spoiler och svart “list” under strålkasterna saknas…..
                                  (men det är min åsikt)

                                  Jag förstår hur du tänker.
                                  Jag färgade den svart på en bild för o kolla ditt tips.

                                  Den blev lite baktung…

                                Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 75 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.