Saab 900 t16 88a vaccum slangar hjälp

Forum Modellspecifika forum OG900 Saab 900 t16 88a vaccum slangar hjälp

  • Detta ämne har 3 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 2017-09-14 09:23 av .
Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #434873

    Någon som har ett schema på hur alla vaccum slangar ska gå? Både till motor egr och farthållare? Har googlat men tycker bilderna är dåliga. Någon som har en t16 som kan fota eller förklara med hjälp av bild?

    #434904
    Regin
    Deltagare

    Koppla bort det EGR **** 🤔

    Jag körde min gamla Kvartz 1985 helt utan det –
    gick hur bra som helst 🤗

    Det enda SB (och dom andra) bryr sig om, är det som ”spottas ur” där bak –
    och en årsmodell 1988 utan katalysator har dom generösa kraven 😊

    #434927
    saabaero
    Deltagare

    Har du tillgång till EPC hittar du en bild på slangdragningen till EGR och farthållare.
    Motor är lite lurigare men även det går att rota fram där. Den svåraste delen är att sätta vacumet till fördelaren på rätt uttag på spjällhuset.

    #434928
    flaset
    Deltagare

    Hej!
    Motorns vacuumledningar och farthållaren har inget med varandra att göra, som tur är..
    Håller med föregående talare ang EGR’en, såhär skall vaccumledningarna på motorn kopplas, eller rättare sagt, såhär ser det ut på min bil;

    Lycka till

    Mvh
    Andreas

    9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng