Saab 900 turbo -80

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 900 turbo -80

• Författare

Hej

Jag lägger upp en tråd på denna bil, ingen storrenovering nu, men lite småfix då och då.

En blå Saab 900 turbo från 1980, 4 växlad och utan taklucka (lite ovanligt). Bilen hade gått 14 500 mil då jag köpte den, och den är renoverad någon gång i början på 90 – talet.

Bilen köptes i Västerås förra sommaren, den såg då ut så här, fast den saknade emblemen.

Inredningen var i mycket bra skick.

Efter hand så fick jag tag på emblem, lister och en uppsättning inca, fälgarna var lite sådär i skicket men fick duga så länge.

Även lite service med filter och stift gjordes.

Detta var alltså förra året.

Mvh Daniel

oktober 10, 2010 kl. 08:56 #178018

Hej

Nu är det 2010 och vår, den tidigare ägaren skickar mig en mycket efterlängtad present.

Nackskydden bak!

För övrigt så körs bilen med stor glädje, och besökte även Saabträffen i Karlkrona.

Veckan som gått har ägnats åt att budgetrenovera fyra inca, vill ha bilen lite extra fin när den ska på festival i slutet på veckan.

Nylackade fälgar med fina däck!

Så nu återstår lite puts inför Trollhättan, vi ses där!

Vidare kommer den ytrost som finns på vissa ställen att fixas, ska bara beställa färg.

Ha det bra!

Mvh Daniel

oktober 10, 2010 kl. 08:58 #178019

Hej

Lite småfix i värmen, provade att måla fönsterlisterna för hand, blev helt ok! Det är 11 / 7 2010.

Här syns skillnaden när färgen kommer på…

Här det färdiga resultatet, nyansskillnaden beror på att färgen inte torkat helt på alla ställen.

Ha det bra!

oktober 10, 2010 kl. 08:58 #178020

Hej och Välkommen till Forumet!
            Ser riktigt bra ut! Färgen är ju inget man ser varje dag. (Du kanske :P)

oktober 10, 2010 kl. 12:17 #178030

@b-motor wrote:

Hej

Nu är det 2010 och vår, den tidigare ägaren skickar mig en mycket efterlängtad present.

Nackskydden bak!

Mvh Daniel

Gratulera till en fin och inte helt vanllig OG 900 längre –
              dom nackskydden är inte lätta att få ta på längre

oktober 10, 2010 kl. 20:08 #178147

Riktigt sjysst bil 🙂 Den färgen är nog min favorit på äldre 900T.

Ser fram emot fler bilder/uppdateringar!

Mvh
                Henrik

oktober 10, 2010 kl. 21:33 #178150

Grattis till en fin 900 turbo snyggt med inca fälgar på 🙂

Mvh Nisse

oktober 21, 2010 kl. 13:02 #178530

ÅÅÅH! 😯

MEEEEEE LIKE! 🙂 Lycka till med bilen i framtiden! komer solkart att följa tråden, turbo -80 är ju asballt (även om -79 är ännu häftigare, men skit i det 😛 )!

//jonathan

oktober 21, 2010 kl. 18:47 #178551

Mycket fin, håller med att färgen passar på denna modell!

Lite götakanal-känsla på denna bil, även om den bilen var en 4-dörrars sedan med TRX-fälgar, men ändå!

Ska bli kul att följa!

oktober 22, 2010 kl. 07:15 #178564

Fantastiskt att en 80;a med den färgen(gamla vattenbaserade)har klarat sig. Vet om en i samma färg i Åkersberga fast en GLE 5dr.

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.