SAAB 900i -88 Aut
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / SAAB 900i -88 Aut
- Detta ämne är tomt.
-
FörfattareInlägg
-
Anonymoktober 29, 2021 kl. 11:06 #489793
Jag tänker inte köpa en hel bil så snälla sluta och påpeka/berätta hur enkelt och lätt det är, det är det inte för mig längre. Har bestämt mig att om jag ramlar på delarna till ett rimligt pris då köper jag delarna annars får det vara. (ni som tycker det är enkelt och bra så köp bilen och sälj delarna till mig).
(Bilder på mina hjälpmedel)Anonymapril 27, 2022 kl. 19:08 #493640Nu är bilen besigtigad med ett fel. (är fixat)
(6) (10.4) Brister på fordonet
1. Styrled, (EG: 2.1.3), höger yttre, glapp.
Bromsvärden
Vänster fram: 2,6 Höger fram: 2,4
Vänster bak: 1,2 Höger bak: 1,2
CO: 0,9 (4,5) (10.3) Miljökontrollvärden (gränsvärden inom parentes)Så förhopningvis kan jag köra den i 2 år, men lutar åt att den kommer säljas i sommar.
Anonymjuli 15, 2022 kl. 23:49 #495721Nu har jag bestämtmig för att avytra bilen och alla delar som jag har ”de är lastat på släpet och åker till tippen”. Så nu avslutar jag detta kapitel med SAAB och går vidare med en osäker framtid och lämnar er.
juli 16, 2022 kl. 08:08 #495722Hej. Det var tråkigt att höra. Jag minns att jag läste på forumet för några månader sedan att du sökte handgas och broms. Jag antar att du inte hittade någon sådan utrustning till vettigt pris. Tråkigt. Tack för intressant läsning på forumet genom åren och lycka till i framtiden. Om du inte får tag på handgas och broms och måste sälja bilen och delarna (inte skrota användbara delar hoppas jag ) så hoppas jag att du fortfarande finns kvar och bidrar med ditt kunnande här på forumet. Mvh Bengt
-
Det här svaret redigerades för 3 år, 8 månader sedan av
Bengt Karlsson.
hur mycket saker har du?
jag skulle ev kunna ta grejjerna om du inte redan lastat dom, komma och hämta alltså.
det som inte finns användning för kan jag slänga sj, resten kan få leva vidare på nått vis.
så vis kanske nått får leva vidare och du slipper en tur till tippen (eller 5m!? jag vet inte hur mycket du har. ju)
Anonymjuli 16, 2022 kl. 12:39 #495727Delarna ska jag ej skänka bort, har försökt att sälja och ge bort men ej lyckats under 20 års tid. Har haft saab dela på en yta på ca 1600m². La ner en skrotfirma 2002. de delar som jag har kvar fanns inget intresse för tidigare. så tyvärr åker de nu.
Anonymjanuari 11, 2023 kl. 20:45 #500053Då provar jag ett år till får se hur det fungerar med att köra, Dyker nog upp på träffar till våren där det är möjligt att åka med rullstol, gillar inte grus och gräs parkeringar. Bild på senaste körningen i höstats.
Anonymjanuari 11, 2023 kl. 21:04 #500055Jag har haft problem med bilen, den har var svår startad och man fick inte röra gasen innan den var varm, fick köra med bensin värmaren innan start då kunde den gå hjälpligt, Så nu i vinter tog jag ur styrtrycksventilen och demonterade den och såg att den var rostig, den del som trycker på membranet hade rostat fast. lösgjorde den och monterade i hop ventilen igen och nu startar den utan problem och det går köra omgående. Se bild Har markerat den del som satt fast.
-
Det här svaret redigerades för 3 år, 8 månader sedan av
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.