Saab 906 turbo

Forum Modellspecifika forum OG900 Saab 906 turbo

• Detta ämne har 5 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast 2013-09-12 16:12 av .
Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    cx-t2
    Deltagare

I de lugnaste vatten……
    Det visade sig att jag har en arbetskamrat på jobbet som haft denna:

Har suttit och tittat lite på bilder som vederbörande hade kvar på den. Synd att den är borta.

/Mattias

joh900
    Deltagare

Nånstans… på nån dator… har jag 2st riktigt kassa mobilbilder på denna när den står på nått industriområde och ser trött ut

cx-t2
    Deltagare

OK. Arbetskamraten hade bilen under dess glans dagar. Jag har suttit här på morgonen och tittat på när den är klar för campingsemester med matchande husvagn. Såg på något forum att man sett den både i brun och silver/blå kulör, men det är samma bil kan jag säga med 100% säkerhet. På vissa av bilderna höll bilen på och lackeras om.

Utlåtande: Skön att köra. Åt däck.

/Mattias

saabaero
    Deltagare

Kul med lite historia på en sån udda skapelse.

Den såg lite kexig ut på sista bilden

stefanm
    Deltagare

ja det skulle vara väldigt intressant att titta på såna där byggen hur det ser ut när rosten börjat äta………….hur har de gjort typ bakom all plast och yttre skönhet.

Det gick nån transit i samma era som nån av de större byggde om och som det var artiklar om i de flesta tidningarna och den såg jag efter ett tag nånstans med dörrarna öppna och herregud hur det såg ut i dörrgångar och sånt. Spackel i tjocka lager som knappt var slipat alls men det spelar ingen roll bara det yttre är okej………….

big nyz
    Deltagare

På något vis tycker jag att om man en gång fått en så unik och galen skapelse registrerad och godkänd så borde man försöka hålla den kvar på vägen. Men den kan ju ha varit slarvigt byggd förstås. Rost går ju alltid iofs att fixa 😉

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng