Saab 95-1964

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 95-1964

• Detta ämne har 57 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast 2019-02-20 16:40 av .
Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 58 totalt)
  • Författare
    saabtrasten
    Deltagare

Snyggt!

marcus berger
    Deltagare

Dämppapp och bränsle och bromsrör draget… nu är det väll bara att köra på?!?!, Rostlagninga är ju iaf klar 💪

Bilagor:
    Lilln
    Deltagare

kanon! Men går det inte lite för fort va? Våren är ju långt fram 😀

marcus berger
    Deltagare

Ja, fort vet jag inte men det rullar på bra faktiskt, det är väll i slutet som det tar längre tid än man tror med allt småpill. Målet är att ha klar vagnen till slutet av februari då vi kör ett vinterrally i början av Mars i den lokala veteranklubben.

jorn
    Deltagare

Snygt arbete. Det här blir bra.

marcus berger
    Deltagare

Tack så mycket!
    Renoverade huvudcylindern idag, så nu är det bara upp till bevis om han håller för trycktet😏😜

Bilagor:
    marcus berger
    Deltagare

Lite blästring och målning ikväll…

Bilagor:
    marcus berger
    Deltagare

Lite bromsjobb påbörjat, tyvärr är trummorna bak bra sliten👎

Bilagor:
    Janne Hagnell
    Moderator

Man kommer ganska långt med att slipa/svarva bort gradkanten och lägga på svets på backarna där de ligger an mot justeringsklossarna. Men det finns ju en gräns, förstås.

96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

marcus berger
    Deltagare

Ja det kanske får bli ett par loppor på backarna. Har justerat ut max och det är just att dom nuddar trumman så den marginalen kanske blir för liten?

marcus berger
    Deltagare

Då var man klar med bromsrenoveringen. Skönt att allt är nytt förutom trummorna då. Får se vad men gör härnäst? Kanske blir det att slänga i en motor?

Bilagor:
    Janne Hagnell
    Moderator

Det löste sig med backarna, mao?

96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

marcus berger
    Deltagare

Lämnat dom orörd än så länge… Ställt upp dom fullt och det är just så dom tar i lite grann i trumman, jag vet inte om det är tillräckligt? Men bromspedalen sjunker inte mycket när jag trycker på bromsen så kanske ska det fungera?

nisset16
    Deltagare

Då var man klar med bromsrenoveringen. Skönt att allt är nytt förutom trummorna då. Får se vad men gör härnäst? Kanske blir det att slänga i en motor?

Motor låter ju bra! 😉
    Frän bil blir det !

Lilln
    Deltagare

Ja det visar sig nog 😁

Lämnat dom orörd än så länge… Ställt upp dom fullt och det är just så dom tar i lite grann i trumman, jag vet inte om det är tillräckligt? Men bromspedalen sjunker inte mycket när jag trycker på bromsen så kanske ska det fungera?

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 58 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng