Forum › Övrigt › Projekt / Min bil › Saab 95 -?? (Urkig & äcklig långfimp brutalstukas)
- Detta ämne har 105 svar, 43 deltagare, och uppdaterades senast 2015-02-06 07:33 av .
- FörfattareInlägg
- 25 juni, 2008 kl. 07:25 #123258
emul
ModeratorSå jag diskar mig från tävlingen jälv genom att ha risiga Sonetter istället för risiga 95:or? 😉
25 juni, 2008 kl. 10:58 #123269kortnos
DeltagareDen kosmiska rättvisan har talat Julle, där får du för du var så kaxig när du såg min bil 😉
Och hon är inte kass upp till taket, upp till sidan på bilen 😀
Nåja vad tar det, två veckor så är du ikapp det jag gjort på fyra månader 😎
25 juni, 2008 kl. 23:14 #123307saab_kungen
Deltagarejävligt häftigt projekt.
25 juni, 2008 kl. 23:28 #123310hotrodder
DeltagareSaab_kungen wrote:jävligt häftigt projekt.Hum… tack! vill inte skryta men såg du var en nytillkommen forumdeltagare.
Kolla gärna En urkig & äcklig SAAB 92 väcks brutalt upp från en 30 årig vila så förstår du mina tankar.26 juni, 2008 kl. 22:18 #123336saab_kungen
Deltagarejävla fint jobb du gjort med 92:an. ska du renovera upp skogsvraket i samma skick?
27 juni, 2008 kl. 08:21 #123343hotrodder
DeltagareSaab_kungen wrote:jävla fint jobb du gjort med 92:an. ska du renovera upp skogsvraket i samma skick?Njae renovera? e han inte bra som han e 😀
27 juni, 2008 kl. 14:43 #123352saab_kungen
DeltagareDu ska ha lite hoodride stuk på den eller?
26 augusti, 2008 kl. 22:02 #126156hotrodder
DeltagareTjoho very well, kanske dags för en liten UPDATE!!
E väl bara en tidsfråga innan någon undrar om det i sommar blå hemsläpade vraket…Fyndet ur en lada, kördes för egen maskin efter lite övertalning…
Sedan blev det en DONATORBIL! som så vackert kompletterar mitt fina sextioettalik.
Se och gråt Stefan ”Kortnos” å han står på tur efter äckelvfyran :doh:
More crazy things på g…
INTE MISSA!!!26 augusti, 2008 kl. 22:09 #126157kortnos
DeltagareVaddå?? ska du slakta en 63 eller 64 saab 95???
Den är ju i hyfsat skick, det är väl onödigt. Dom växer inte heller på träden
27 augusti, 2008 kl. 03:39 #126160j.leklem
DeltagareDet är en 61a….
27 augusti, 2008 kl. 10:44 #126175kortnos
DeltagareDjävla skum D stolpe för vara en 61;a iså fall, då den pressningen dök upp först på 1963 års modell, innan så var det en lös plåtbit….
27 augusti, 2008 kl. 11:07 #126177fredrik
DeltagareDet finns många tecken på att det inte är någon 61:a.
1, Det finns fästen på vingarna för krom
2, I motorummet ser man att det är en 63-64 på värmekran slangarna
3, Bagagelåset kom en bit in på 63årsmodell
4, Färgen om den är orginal fanns 62 samt 63
5, Stefans påstående stämmer också
6, Julle är ej att lita på när det gäller årsmodeller har vi märkt vid ett flertal tillfällen
Hittar säkert fler grejer om jag kollar lite mer.
/Fredrik
27 augusti, 2008 kl. 12:13 #126180hotrodder
DeltagareFredrik wrote:Det finns många tecken på att det inte är någon 61:a.1, Det finns fästen på vingarna för krom
2, I motorummet ser man att det är en 63-64 på värmekran slangarna
3, Bagagelåset kom en bit in på 63årsmodell
4, Färgen om den är orginal fanns 62 samt 63
5, Stefans påstående stämmer också
6, Julle är ej att lita på när det gäller årsmodeller har vi märkt vid ett flertal tillfällen
Hittar säkert fler grejer om jag kollar lite mer.
/Fredrik
:applause: 😉
Kortnos wrote:Djävla skum D stolpe för vara en 61;a iså fall, då den pressningen dök upp först på 1963 års modell, innan så var det en lös plåtbit….Ähh du vet Stefan Jonas har ingen koll… Den blå är en förseriebil till den senare 59´an som byggdes hösten -71 :lecture:
7 september, 2008 kl. 12:42 #126816edg
DeltagareSist jag kollade reg.papperna till bilen var det en -63. Men vad vet man…saker förändras ju hela tiden. Treväxlad var den ju också, när jag provkörde.
7 september, 2008 kl. 17:31 #126826j.leklem
DeltagareEDG wrote:Sist jag kollade reg.papperna till bilen var det en -63. Men vad vet man…saker förändras ju hela tiden. Treväxlad var den ju också, när jag provkörde.Visst är det en 63a, skoja bara lite med Kortnos. Bilen har voltat och är nog utom räddning, men det kan nog Julle bättre avgöra.
Jonas
- FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.