Saab 96-1960

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 96-1960

• Detta ämne är tomt.
Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
  • Författare
    marcus berger
    Deltagare

En tidig 96:a med lite brunnet elsystem står på tur. Motorn verkar vara frisk iaf. Ett par supar så gick hon igång i minus 14C. Nu ska hon få tina av så forsätter vi imorgon.

Bilagor:
    Janne Hagnell
    Moderator

😍😍😍👍🏻👍🏻👍🏻

96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan”

saabtrasten
    Deltagare

Heja heja 👍🏻

marcus berger
    Deltagare

Ikväll tog jag bort trummorna bak samt att jag tog bort fjädersätena på båda sidorna. Har nya säten men dom ser inte exakt lika Dan ut så vet inte om det är fel eller om något saknas? Centrumhålet är för stort så vet inte om det skall vara någon bricka till bulten som går ner som genomslagsgummit med tillhörande den långa muttern skall skruvas i? Dålig förklaring jag vet😂😂 får väll annars kolla om jag har något begagnat som ligger nånstans?

Bilagor:
    marcus berger
    Deltagare

Kan det vara den här brickan jag behöver till fjäderisolatorn? Så den ligger still och blir centrerad? Någon som vet och skruvat med sånt här? Tacksam för all hjälp jag kan få💪😀

C04D1679-846A-4100-85FB-FDAB0DDB8544

• Det här svaret redigerades för 1 vecka, 3 dagar sedan av .
    Bilagor:
    marcus berger
    Deltagare

Oj bilden kom inte med, försöker igen

Bilagor:
    marcus berger
    Deltagare

Ska den ligga i fjäderisolatorn?

Mr_SunBear
    Deltagare

Lite kul pyssel att göra ser jag. Fränt golv i garaget. 🙂

marcus berger
    Deltagare

Arbetet fortgår sakta men säkert med 96:an. Har börjat att renovera lite bromsar men iväntan på nya delar från vårt fantastiska reservdelslager… (tack för det fina arbete ni gör för oss alla som renoverar eller lagar vår Saab utan er har det varit krångligt att fixa till dom😀👍) så har jag polerat upp den så nu är den ren och fin.

Bilagor:
    marcus berger
    Deltagare

Idag åkte inredning in i bilen.

Bilagor:
    marcus berger
    Deltagare

Börjar bli klar med bromsarna nu… dock så är bromsslangen höger fram lite halvkrångligt att byta på dom här tidigare 96-orna tycker jag sitter trångt som f*n har ingen lust att plocka ur motor och växellådan för att komma åt🤥 får se hur jag gör? Kommer ju olja ur luftnippeln men inte det trycket jag vill ha.

Bilagor:
    Janne Hagnell
    Moderator

Inte samma montering som på V4:orna, antar jag?
    Bilden är väl fö bak, noterar Vän av ordning.😆

96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan”

marcus berger
    Deltagare

Ja bilden är från bak och där finns det ju all plats i världen så dom blev klar i går. Men får bli ett nytt försök någon dag framöver så löser det ju sig på nått vis.

marcus berger
    Deltagare

Inte den bästa lösningen, men nu är den nya bromsslangen på plats. Obs. Skulle inte rekommendera att göra så på en orörd fin bil…syns kanske dåligt på bilden men skar upp en liten lucka som jag sen svetsar igen.

Bilagor:
    Janne Hagnell
    Moderator

Pust! Då är det lättare på V4:orna men jag brukar ändå skära bort lite för det underlättar otroligt mycket.

96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan”

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.