Saab 96 1962

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 96 1962

• Detta ämne har 32 svar, 11 deltagare, och uppdaterades senast 2011-08-05 11:19 av .
Visar 3 inlägg - 31 till 33 (av 33 totalt)
  • Författare
    fredrik.a.
    Deltagare

Hittade föresten denna i original konsolen, är väl en drag ögel va? Vet bara inte hur den ska hakas i på bilen! Så om någon vet hur den funkar så skulle jag va tacksam att få veta det!! 🙂

fredrik.a.
    Deltagare

Gjorde lite kladd på paint, hoppas det går att tolka, men om någon har ett ritningsprogramm så skulle ju det va prydligare att rita om det!!

kanske skulle mätt upp radien med men det kan man väl ta och dra till med någon passare!

Ni får säga till om det är något som borde kompletteras!! 😉

fredrik.a.
    Deltagare

har haft bilen ståendes i några veckor nu då jag trodde en kolvring gått av, började nämligen rycka och skramla för att sedan vilja dö när jag var ute och körde, hade ju nämligen hört ett ljud som jag trodde var om kolvringarna sedan tidigare, men nu fick jag i alla fall lite tid för den igen och rev isär motorn och konstaterade att kolvringarna var hela, men där emot så var inte lagren lika fina som när jag stoppa i veven, är det verkligen normalt att de går ner så snabbt, tyckte de var så fina när jag satte ihop motorn, de gick ju så där lagom tungt som de bör göra, kanske bara jag som har en jävla otur? Funderar på om man ska renovera gt veven nu, frågan är bara vart man ska vända sig, jag vet ju att xp gör sådant, men tycker det är lite väl dyrt!!?? Men jag slängde i alla fall ihop motorn igen, och kan ni gissa vad jag upptäckte när jag skulle nolla fördelaren, jo skruven till rotorn hade flugit bort, så det var ju inte konstigt om bilen ville dö 🙄 , men jag rev ju inte ner den i onödan, fick ju konstaterat vad som lät i motorn! Så den går ju att köra nu igen bara att ljudet om lagret kvarstår när man frihjular, pressar man den så hörs det inte!

Men så körde jag in till staden 4 mil bort igår, och då ville tempmätaren rusa upp i kokpunkt, jag stannade och kollade så den inte kokade och så, men det gjorde den ju inte, så jag undrar om det är mätaren som är knäpp, vanligt att de krånglar eller??
    mycket frågor nu! 😉

mycket tacksam för svar!!

Visar 3 inlägg - 31 till 33 (av 33 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng