Saab 96 1962

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 96 1962

Detta ämne innehåller 32 svar, har 11 deltagare, och uppdaterades senast av 2011-08-05 11:19.

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 33 totalt)
  • Författare

fredrik.a.
    Deltagare

Tog några sjyssta bilder i stan!! 😉

Får se om jag skaffar en omgång med ”transportdäck” sedan då det blir lite vingligt med diagonaldäcken och särskillt på större vägar när man ligger på 80!

Hällström
    Deltagare

Hej!
    Har följt denna tråd sedan början.
    Jag gillar när folk räddar gamla Saabar :AP
    Mvh Ove

exceller8
    Moderator

Riktigt fin bil! :CE

Lollo
    Deltagare

Vill inte klaga men skaffa en skylt till fram utan EU märke, tycker inte att det passar på våra gamla pärlor.

fredrik.a.
    Deltagare

Tack ska ni ha, kul att ni gillar den, jo nummer skylten och extraljusen är väl det som stör lite kanske, vet inte varför jag valde den skylten, var ju ett tag sedan :ID så ska jag försöka få tag på tidsenliga extraljus med!!

exceller8
    Moderator

fredrik.a.
    Deltagare

jo jag ska göra det sedan, får väl duga ett tag till då jag har fler bilar att greja med! 🙂

greven
    Deltagare

Kul att se denna pärla i färdigt skick. Smakfullt originalstuk och den 60-talsosande karossfärgen är ju utsökt !! Detta är stil !

William
    Deltagare

Fint jobbat!, skönt att vara besiktigad och klar 🙂

fredrik.a.
    Deltagare

Tack ska ni ha, roligt att ni gillar den! 🙂 Jo det är otroligt skönt att man kan börja njuta av den för en gångs skull efter allt slit och bestyr :CE

Har åkt på ett par träffar också! 🙂

fredrik.a.
    Deltagare

Så har jag haft lite funderingar på att slänga i en ordentlig stereo då ”original” radion bara brummar så fort man startar motorn, kanske får ordning på det med så småningom, hur som helst så hade jag en cd spelare liggandes plus ett par högtalare som lagom går att gömma under stolarna. Så då var bara problemet vart jag skulle gömma stereon utan att förstöra interiören och samtidigt kunna använda den under körning, kom då att tänka på mittkonsolen med armstöd som ska ha varit ett originaltillbehör som sitter i far mins -64a, den skulle ju va perfekt att gömma cd:n i ståendes. Men eftersom han givetvis skulle ha de själv så gjorde jag mig en egen med den som mall!

Så ser den ut, fler som har en sån eller?

började mig med att riva fram lite gamla golvlister och annat skräp som var användbart med rätt dimensioner, så var det bar att såga till det!

locket består ju av två delar då klädseln kläms där emellan plus att det sitter en kederlist där. gick åt lite hyvlande då jag inte hade så tunna bitar!

och så blev den efter montering och lite spacklande, gångjärnet ska egentligen klämmas emellan lockbitarna precis som klädseln och kedern, men det räckte inte till det!

så lite grå respektive svart färg på det

lite stoppning i armstödet är ju inte fel heller!

så lite svart och grå galon på det, bara kederlisten från Örebro agenturafär som fattas nu!

Gör nog en lös insats att sätta stereon i sedan!

ganska lika blev dom allt, passade även på att klä om armstödet på farsans konsol!

Om intresse finns så kan jag även lägga upp lite mått på den!!

Snyggt! :AP Jag har aldrig sett ett sånt armstöd innan men det är ju perfekt till att gömma en stereo i.

phermansson
    Deltagare

Riktigt tjusigt!
    Och jo, ritningar, mått och byggbeskrivning mottages tacksamt! Skulle sitta fint på hemsidan.

@phermansson wrote:

Riktigt tjusigt!
    Och jo, ritningar, mått och byggbeskrivning mottages tacksamt! Skulle sitta fint på hemsidan.

En sådan skulle sitta som en smäck i sköldpaddan! Blir det inte trångt med säkerhetsbältena förresten?

fredrik.a.
    Deltagare

Tack så mycket, kanske är ganska ovanligt tillbehör då, har för mig om att det fanns med i någon tillbehörskatalog, och så har jag en saabkompis som hade sett det i någon mer bil med! Men jag får ta och lägga upp måtten som sagt.

Du Christian Haugsöen, blir nog svårt att få dit en sådan i din sköldpadda då den har större stolar och de nyare bältena, min bil har ju inga bälten men det skulle gå med fasta bälten!

Fick hem kederlisten idag så jag kunde slutföra bygget!

egentligen ska lockklädseln hänga ihop med det på ryggen, men eftersom mina bitar inte var tillräckligt långa så fick det bli i två delar och en kederlist även där emellan!!

så var locket ihopdraget för gott!

och så blev det, dock så måste jag komma på någon förankring då den inte står helt stadigt, vet inte om det varit något fäste från början.

Annars står ju originalet stadigare i farsans -64a, men kan ju bero på att den har lite grövre stolar och dessutom med pläd!!

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 33 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng