SAAB 96F de Luxe 1960 (nybörjarrenovering)

Forum Övrigt Projekt / Min bil SAAB 96F de Luxe 1960 (nybörjarrenovering)

• Detta ämne är tomt.
Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    Stefan
    Deltagare

Hej på er!
    Jag har velat fram och tillbaka länge om jag ska skapa en projekttråd eller inte. Nu blir det en projekttråd trots att jag inte kommer fylla på så mycket om det som händer med bilen då jag redan har en blogg för det, https://saab96tt.blogspot.com/. Tanken är att det ska bli en nära original men finner jag någon anledning att inte göra original så blir det så.

Jag har aldrig tidigare renoverat en bil, håll det i minnet 😉

Den 4 augusti 2019 åkte jag 115 mil till Umeå-trakten med bilsläp tur och retur för att hämta upp min svarta Saab 96 av årsmodell 1960 och därmed en tvåtaktsmotor.

En bild på bilen kan ju vara på sin plats.

Saab96F-de-Luxe

• Detta ämne redigerades för 2 månader, 1 vecka sedan av .
    • Detta ämne redigerades för 2 månader, 1 vecka sedan av .
    Bilagor:
    1 användare tackade författaren för det här inlägget.
    Janne Hagnell
    Moderator

Heja på!💪🏻
    Vi ser fram emot fortsättningen!
    Svaret på frågan om att starta en projekttråd är för övrigt alltid ”ja”.😊😎

96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

1 användare tackade författaren för det här inlägget.
    farmerson
    Deltagare

Lycka till, följer.

Lilln
    Deltagare

Kul med en till nybörjartråd 😃. Alltid roligt och inspirerande att följa renoveringstrådar 👍

puttputt91
    Deltagare

Ser ut som ett spännande objekt av en tidig 96a. Lycka till.

Blir kul och intressant att följa din renovering. Jag själv har precis fått igång min 96’a -65, som varit avställd i garage i 41 år.

• Det här svaret redigerades för 2 månader, 1 vecka sedan av .
    Stefan
    Deltagare

Kul med lite respons. Jag vet inte hur jag ska göra med mina frågor som kommer. Ska jag posta dem i projekttråden eller i modellspecifika delen av forumet? Vilket blir bäst? Å ena sidan är det kul att ha frågor relaterat till denna bil i projekttråden men det kanske är bättre att ha dem i modellspecifika delen av forumet?

Stefan
    Deltagare

Blir kul och intressant att följa din renovering. Jag själv har precis fått igång min 96’a -65, som varit avställd i garage i 41 år.

Det är ju kul att de går att få igång. Min verkar hyfsat komplett men vi får se vad som har gett upp 🙂

Janne Hagnell
    Moderator

Kul med lite respons. Jag vet inte hur jag ska göra med mina frågor som kommer. Ska jag posta dem i projekttråden eller i modellspecifika delen av forumet? Vilket blir bäst? Å ena sidan är det kul att ha frågor relaterat till denna bil i projekttråden men det kanske är bättre att ha dem i modellspecifika delen av forumet?

Både och, tycker jag fast mer detaljerat i det modellspecifika.

96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

Stefan
    Deltagare

Både och, tycker jag fast mer detaljerat i det modellspecifika.

Ja, det är nog rimligt.

Stefan
    Deltagare

Lite återkoppling på hur det går. Nu har jag fått den att gå på startgas i allafall 🙂

http://saab96tt.blogspot.com/2020/07/kop-en-lott-plotsligt-hander-det.html

Stefan
    Deltagare

👏👏👍

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.