SAAB Customizing (vart tog dom vägen)
- Detta ämne är tomt.
-
FörfattareInlägg
-
Slänger upp några bilder som jag tog på bilen som jag va och kollade på. Den byggdes mellan 85 och 88 av Thomas Lindén Persson från Åstorp. Den har varit rosa under en period. Efter att ha blivigt sponsrad så lackades bilen om i dess nuvarnade färg: svart skimrande i gult och grönt.
Sitter en turbomotor i den utan turbo. Lämnade 200+hk med trimmtoppen som satt på tidigare (utan turbo).
Fälgarna är gjorda i flygplansaluminium (saabs gener :D) med Thomas infräst, väldigt snyggt.
Skottsäkra rutor i en specialplast.
Karossarbetet är utfört i 1,2mm tjock plåt. Vad babblar jag för? jag låter bilderna tala för sig..'- 9-3 Aero 2,8T XWD TX Edition, Hirsch Performance -10
- 9000 CC 2,3 Turbo 16 Sport -91 när det är sommar
- 96 GL V4 Super -79 när vägen svänger
- 90 T16 -87 när jag ska överraskaKrister K wrote:Conny, lägger in en bild din cc om det är OK:
/Krister K
Hellt åkej! Har f-n nästan glömt bort den… Kan nämna att jag är delägare i bilen… Mer bilder på den finns här: http://www.saab99klubben.com/canam/index.html
😎
Hittade några bilder till i arkivet.
Vette tusan vad jag tycker om fälgarna men fräckt med mercabaklampor och porschevinge.
Upp med lite fler bilder på bilar nu 😉'- 9-3 Aero 2,8T XWD TX Edition, Hirsch Performance -10
- 9000 CC 2,3 Turbo 16 Sport -91 när det är sommar
- 96 GL V4 Super -79 när vägen svänger
- 90 T16 -87 när jag ska överraskaDenna ses väl också som Saab Customizing?
http://www.garaget.org/?car=49722x 92B -53 (Svart)
95 -61 (Pärlgrå)
99 -69 Custom (Vit)
900 TurboS Cabriolet -91 (Platinagråmetallic)
9000 CDE -94 (Platinagråmetallic)
9-5 Anniversary Edition, -07 (Ice Blue Metallic)
9-3 Griffin -12 (Carbon Grey Metallic)Såg en Opel rekord i dag har hemma som varit med i bilsport på det goda 80talet, den var candyröd.
september 14, 2007 at 11:22 #111750Jag tror nog att det är en 99:a i grunden. jämför baken med Mellbergs Blue spirit(byggd på en EMS-76:a). En kil är inlagd i bakskärmen för att höja baken något, men 99:ans rundning finns kvar i bakkant och även precis bakom hatthyllan, där 900:ans kaross är klart kantigare.
Dessutom så är det skillnad på avståndet framdörr-hjulhus på 99 och 900, inte mycket men lite, och jag tycker nog att främre delen av skärmen ser lite för lång ut. 900 huv är det troligen i alla fall.För övrigt har jag ägt ”pärlan” som Mr C nu äger. När jag köpte den 1988 så hade den Pioneer comp stereo med dubbla slutsteg, 8 högtalare(med grymt ljud!) ribbgrill och självklart röd krossad plysch överallt…..
Den Svarta som Molte visade bilder på var ju till salu för inte så många veckor sedan
Den bilen har jag haft drömmar om sedan jag såg den första gången och komiskt nog så funderade jag i somras på om jag skulle söka efter bilen och se om den fortfarande fanns i livet.
Tyvärr så dök bilen upp till försäljning samtidigt som jag spenderat mina sista korvören och dessutom bliviot studerande igen.Så jag får väl drömma vidare om den coolaste Saaben genom tiderna!
Anonymseptember 17, 2007 at 16:38 #111841Den Svarta SAAB 99 finns nu i Danmark !!!
Bild på den finns på http://www.saabklubdanmark.dk/index.php?name=P … pic&t=9543
Lars
september 17, 2007 at 20:10 #111850http://hem.passagen.se/rickard.forsgren/
nog verkar det va en 99a i grunden väl 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.