SAABdraget öppet för alla SAAB:ar

Forum / Klubbinformation / Träffar & andra aktiviteter / SAABdraget öppet för alla SAAB:ar

  • Författare
    Inlägg
    • juli 17, 2002 kl. 11:03 #8723

      Hej Mina vänner

      Då det varit för få anmälningar från alla som kör klassiska SAAB bilar så tvingas arrangören SMK Trollhättan att öppna SAABdraget även för moderna bilar.

      Fördelen för vår del är att tävlinen över huvud taget blir av samt att det kommer att finnas fler säkerhets funktionärer då kraven höjs pga turbobilarnas sluthastigheter.

      Dessutom kommer tävlingen att bli större och få ett utökat PR-värde.
      Får vi se en 9-3 sportsedan på strippen månne?

      Målsättningen för både mig och SMK trollhättan är att denna tävling skall bli ett återkommande arrangemang så att vi får möjlighet att putsa tiderna år från år.

      Har du en SAAB och är sugen att testa den på 201 dragracing så är du med andra ord välkommen till SAABdraget den 4:e Augusti.

      Anmälan sker på
      http://www.smktrollhattan.com/
      under fliken Dragraceing

      Välkomna alla SAAB åkare både till täling och som publik.

      MVH XP-Niklas

        juli 20, 2002 kl. 02:22 #64836

        Hur många skall det vara för att det ska bli något i huvudtaget?
        Jag brottas med mig själv och försöker hitta vättiga anledingar till att åka ca 40mil för att åka 201m. De positiva anledingara blir bara mindre och mindre.
        Nu kommer säker vissa att häckla mig för att jag har stor lust ski… att åka.
        Motevera mig tack.

          juli 20, 2002 kl. 11:25 #64837

          Fuling: Du är rädd för att förlora

            juli 20, 2002 kl. 16:08 #64838

            Mikael:
            Det där var ingen motevering utan ett påhopp 🙂
            Påhopp hjälper EJ.

            Va fan skall man åka ca 40mil för att titta/köra på ENDAST 22st anmälda bilar och säker som amnen i kyrkan så dyker säker inte 1/4 upp.
            Hadde det varit många anmäla hadde jag åket ner med bruksholken(V4 std) om det hadde skit sig kapitalt.

            Resan kostar mej ca 2000-4000kr som man kan lägga på trevigare saker som att fixa den rasade motorn eller köpa öl för pengarna, MÅNGA öl blir det.

              juli 20, 2002 kl. 21:46 #64839

              Eller så beror det på att du fick pisk vid vårat lilla streetrace?

              Skämt åsido så verkar det vara flera som bangar ur utav olika anledningar.

              /Fredrik

                juli 20, 2002 kl. 22:08 #64840

                Ja synd att det verkar vara så dålig uppslutning förmodligen för att det är i en av sveriges avkrokar

                Jaja jag ska i alla fall ner. Har man anmält sig så kan man ju inte banga.
                Måste iallafall se vad 175hk kan göra för v4an.

                Pratades inte om en eventuellt bromsning av bilar där nere? Vill ju ha ett bromsintyg att vifta med framför näsan på johan.

                  juli 21, 2002 kl. 01:54 #64841

                  Fredrik:
                  Var det väntat? japp, fan vore annars.
                  Gör inget att man får skryk, men kul var det

                  Mikael:
                  Bromspapper, nam-nam, då får du tyst på mej en stund

                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.