Sabb 900 aero-88
Forum / Sälj/Köp / Bilar, säljes / Sabb 900 aero-88
- Detta ämne har 6 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast 2015-03-10 17:19 av
turbocab.
-
FörfattareInlägg
-
Saaben måste tyvärr bort pga för lite tid och platsbrist. Bilen är mörkgrå med sliten lack, skärmkanter är ok, vänster bakskärm har någon gjort en halvdålig lagning, själva kanten är ok men det syns att någon lappat på skärmen. finns några hål kvar i golvet att lägga igen och i reservhjulsballjan. Länkarmsinfästning hö och vä kassa och behöver svetsas.Dörrar och baklucka dåliga i underkant. Mycket negativt men det finns fortfarande hopp om bilen. Bilen är komplett med sköldar och stora vingen, vingen behöver lite kärlek. mätaren säger 40k så det får man väl tro på, jag körde bilen för några år sedan och allt gick å fungerade bra. har även kört någon kort runda om året sedan den ställdes av.Jag har andra projekt som tar tid och ekonomi och vill inte att areon blir ståendes längre, hoppas någon vill ta hand om bilen.
Priside tänker jag 5000 kr men som sagt hellre att bilen kommer till någon som vill göra den i ordning än att den skrotar igen. kom med ideer och tankar och bud, men inga skambud.Bilen finns utanför Kristianstad.
Hör av er till.
Micael Hernström, 0733 600 642, micaelhernstrom@hotmail.com.väldans vad svalt intresse det är på sälja saabarforumet. är det ingen i vårt rike som kan tänkas vara intresserad av en gammal aero? måste man lägga ut bilen på blocket för att få respons, hade hoppats slippa det. så många meningslösa samtal och mejl man får.
Du får kanske ta det lilla lugna; allting tar sin tid…
Det är ju inte heller en nyckelfärdig bil du säljer, det finns mycket att göra, nästan hur mycket som helst innan bilen är i bra skick igen.
Många är inte inne här heller var dag; det kan ta tid.
Så om du inte vill sätta den på blocket så får du vackert lugna dig lite, så får du säkert sålt bilen!
Mvh Johannes
Bor i Sjöbo, bra på gamla bromsar bl a!
Instämmer livligt. En Aero är ju kul, men på en bil med 40k mil och rostlagning krävs så är marknaden mkt liten och i princip helt begränsad till rena bilentusiaster, och dom (vi) har en tendens att ha fullt på gårn, hela tiden. Mao tålamod som krävs. Synd att skrota en Aero….
mars 10, 2015 kl. 14:04 #199479Nu börjar det iof sig svänga mot vår, men annars har du årstiden emot dig också.
96 V4 1975 ”Bollen”
mars 10, 2015 kl. 17:03 #200692@Hernström wrote:
väldans vad svalt intresse det är på sälja saabarforumet. är det ingen i vårt rike som kan tänkas vara intresserad av en gammal aero? måste man lägga ut bilen på blocket för att få respons, hade hoppats slippa det. så många meningslösa samtal och mejl man får.
detkan jag verkligen hålla md om…
finns många idioter i detta land..”jah kommer och tittar på bilen ikväll ” sen kommer man inte…haha suck!!!
Jag vet att man måste ha tålamod, men heltyst. inga frågor eller hiss eller diss känns lite sådär, speciellt på saabklubbens egna forum. sen årstiden vet jag inte riktig om det spelar någon roll när det gäller den här bilen, som sagt det krävs tid och tålamod innan den är kanonfin igen men någon med tid och plats och lust att renovera ordentligt är just en sådan person jag söker. jag även länkat annonsen på olika forum så jag hade hoppats på lite mer intresse. men dom flesta vill gärna ha en körklar bil till billig peng.och sedan att bo i ena ändan av landet gör det lite svårare. Tanken med min egen kommentar var just att få lite fler ringar på vattnet, kommentarer lockar till fler läsare vill jag tro.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.