Samma öv. länkarms genomslagsgummin på 99 & 900???

Forum Modellspecifika forum 90/99 Samma öv. länkarms genomslagsgummin på 99 & 900???

Detta ämne innehåller 4 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av 2010-06-15 05:17.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare

jorgen
    Deltagare

Det sitter två gummin på vardera sida under övre länkarmarna. Det visade sig att de var helt slut på den vita rally 99 Turbo CC´n så jag undrar om 900 har samma gummi-puckar?

saabaero
    Deltagare

900 har inga sånna puckar – antar att det är stötdämparna som begränsar utfjädringen istället :confused:
    Däremot såg jag nya sånna puckar på en Sonett.

scania
    Deltagare

Hejsan!
    På min 99:a rally bil tog jag en avgasupphängning med bult i båda ändarna, delade den och monterade, blev bra och nu kan man justera max utfjädring.

jorgen
    Deltagare
    Scania wrote:
    Hejsan!
    På min 99:a rally bil tog jag en avgasupphängning med bult i båda ändarna, delade den och monterade, blev bra och nu kan man justera max utfjädring.

riktigt bra tips, tack !

saabaero
    Deltagare
    Scania wrote:
    Hejsan!

Är inte det gummit lite för mjukt för den användningen ?
    Tänkte att det finns liknande gummiupphängningar som är gjorda för lite tyngre prylar än avgassystem.

Smart lösning är det ia 🙂

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng