Skillnad 200 vs 225hk
Forum / Modellspecifika forum / 9000 / Skillnad 200 vs 225hk
- Detta ämne har 8 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 2016-02-07 21:36 av
Thomas Nygren.
-
FörfattareInlägg
-
Anonymfebruari 2, 2016 kl. 19:33 #385285
Turbo är väl mitshu på Aero och ”Garrett” på de andra om jag minns rätt
Sedan hade väl Aero mera exclusiv fjädring samt pilotstolarna –
finns säkert andra som kan detta mera ingående 😛Fast inte att glömma bort -_
köpte man en Aero med Aut-låda, så hade den likt förbaskad endast dessa 199Hk 🙁Hm, då har jag fått hem bilen. Med dubbar så har jag inte testat sådär jättemkt, men en frisk 200 hästare med steg 1 och hårdare waste-gate klocka från Maptun beter sig väldigt likt en 225hk. Jag vill komma ihåg att den kändes ungefär likadan med ett monumentalt vrid. Och så detta med varv-villigheten, ”motståndet” i att öka varvtal – det är ju obefintligt, varför känns en T7 motor med samma effekt såååå mkt trögare? Jag kan överhuvudtaget inte gå över halvgas på 2an, det bara sprutar dubbar under bilen….. MÄrkligt. Men kul. 🙂 Ställer nån annan fråga nu i min projtråd tråd om klonkljud…..
februari 7, 2016 kl. 21:36 #385478som sagt, låt ORU sträcka ut när du fått på sommardäcken, med vinterdäck på är det lögn i h-e och gasa på 1,2,3. Turbo kommer du inte behöva byta trots att mitsubishiaggeregatet ger trevligare karaktär original, men se bara till att du vidhåller mina oljebytesintervaller på Max 1000 mil eller en gång per år beroende på vad som faller in först ?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.