Skillnad 200 vs 225hk

Forum Modellspecifika forum 9000 Skillnad 200 vs 225hk

Detta ämne innehåller 8 svar, har 4 deltagare, och uppdaterades senast av 2016-02-07 21:36.

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #385284

    turbocab
    Deltagare

    En fråga till expertisen: vad skiljer motormässigt en 200 hk 97 9000T mot en Aero med 224hk? Samma grundmotor men jag anar Turbo? Nåt mer? Jag har ingen aning men hamnar snart i 9000 träsket igen.

    #385285

    Regin
    Deltagare

    Turbo är väl mitshu på Aero och ”Garrett” på de andra om jag minns rätt

    Sedan hade väl Aero mera exclusiv fjädring samt pilotstolarna –
    finns säkert andra som kan detta mera ingående 😛

    Fast inte att glömma bort -_
    köpte man en Aero med Aut-låda, så hade den likt förbaskad endast dessa 199Hk 🙁

    #385289

    saabaero
    Deltagare

    Turbo och mjukvara skiljer.
    Chassit på aero är samma som org väghållningssats

    #385290

    turbocab
    Deltagare

    Okey, tack för info. Jag inser att konceptet fördes över på 9-5 sen då…. 🙂 Får bekanta mig lite med vagnen först innan jag funderar på Mitsu-turbo. Gjorde den manövern på en 9-5 vinterbil en gång, och det blev ju rätt bra….

    #385300

    saabaero
    Deltagare

    B234R är ju en mysig motor 😀

    200hk versionen har ju lite dieselkaraktär. Maffigt vrid men mattas rejälv över 4500rpm
    225hk motorn har ännu maffigare vrid men framförallt lite mer fjong på högre varv.

    #385304

    turbocab
    Deltagare

    Min gamla gröna 225a slutade aldrig dra… Det var max från botten och hela vägen upp till toppen. 🙂 Hoppas denna 1997an jag hämtar i morgon känns lika skön! Annars får jag väl bara mecka turbo och fixa dit ett program.

    #385404

    turbocab
    Deltagare

    Hm, då har jag fått hem bilen. Med dubbar så har jag inte testat sådär jättemkt, men en frisk 200 hästare med steg 1 och hårdare waste-gate klocka från Maptun beter sig väldigt likt en 225hk. Jag vill komma ihåg att den kändes ungefär likadan med ett monumentalt vrid. Och så detta med varv-villigheten, ”motståndet” i att öka varvtal – det är ju obefintligt, varför känns en T7 motor med samma effekt såååå mkt trögare? Jag kan överhuvudtaget inte gå över halvgas på 2an, det bara sprutar dubbar under bilen….. MÄrkligt. Men kul. 🙂 Ställer nån annan fråga nu i min projtråd tråd om klonkljud…..

    #385436

    saabaero
    Deltagare

    Ett steg 1 blir såklart skillnad mot original 😀

    #385478

    Thomas Nygren
    Deltagare

    som sagt, låt ORU sträcka ut när du fått på sommardäcken, med vinterdäck på är det lögn i h-e och gasa på 1,2,3. Turbo kommer du inte behöva byta trots att mitsubishiaggeregatet ger trevligare karaktär original, men se bara till att du vidhåller mina oljebytesintervaller på Max 1000 mil eller en gång per år beroende på vad som faller in först 😊

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng