- Detta ämne har 16 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast 2012-12-26 15:14 av .
- FörfattareInlägg
- 25 december, 2012 kl. 22:47 #50578
John Ahlberg, Vallentuna
DeltagareSaabfjollen, det där låter väldigt likt mitt äventyr för snart två år sedan då jag tog buss och tåg från Vallentuna till Gävle med enkel biljett, fem tusenlappar i plånboken och endast en grov skruvmejsel och en ficklampa som undersökningsverktyg. Iskallt, snålblåsigt och insikt om hemresans tid och pris via kollektivtrafiken ledde till ett förhastat beslut men hem kom jag i alla fall med gurkan. :race
Idag fick hur som helst den senaste däckuppsättningen bekänna färg i snömodden. Jag, frugan, tre barn, 50+10 kg hund och en massa julklappar. Samma gamla dubblösa torra vinterdäck baktill men två hyfsat oslitna dubbfria 155:or av någon slags rallytyp med lite udda mönster fram. Ett ganska öppet mönster med mycket sajping. Ger fenomenalt grepp i både lössnö och på hårdare underlag, rullar lätt och tyst dessutom. Det är sällan jag kört något som varit så stabilt i denna typ av vinterföre! Däcken är säkert 10-20 år gamla och med tanke på hur bra de är ska jag inte köra en meter i onödan med dem på barmark!
26 december, 2012 kl. 15:14 #50594John Ahlberg, Vallentuna
DeltagareFramdäcken jag kör på nu bär texten SCASON RALLY made in sweden och har V-formade mönsterklackar som pekar axiellt ut mot däcksidorna. Kan mycket väl vara 20 år gamla och är fulla av små torrsprickor mellan mönsterklackarna. Jag är verkligen imponerad över hur fint de fungerar trots åldern, men vad är det för däck egentligen?
- FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.