Söderturen 2016 – OBS: anmäl er via e-post!

Forum / Klubbinformation / Träffar & andra aktiviteter / Söderturen 2016 – OBS: anmäl er via e-post!

• Författare

Lördagen den 10:e september är det dags för Söderturen 2016! Det är första gången på några år som vi arrangerar denna klassiska träff i Stockholm. För de som inte varit med tidigare så är Söderturen en förutbestämd slinga som körs, fylld med kluriga Saabrelaterade frågor. Turen tar 1,5-2 timmar och efteråt blir det grill (burgare) med umgänge och en prestigefylld prisutdelning!

4693456987_4d0b2c102a_b

Alla modeller av Saab är välkomna till Söderturen 2016! Medlemskap i Saabklubben är inget krav för deltagande på turen.

Plats: Haninge Motorklubb, Högstabanan, Åvavägen 27, Haninge
      Datum/tid: Lördag 10/9 kl. 11:00 (samling från kl. 10:00)

Anmälan: för att vi ska kunna proviantera rätt måste föranmälan ske via e-post till stockholm@saabklubben.se. Ange antal deltagare och bilar. Anmälan måste ske senast onsdag 7/9.

Efter Söderturen 2016 ska vi hålla ett första lokalt årsmöte för Saabklubbens lokalsektion i Stocholm. Kallelse och dagordning för årsmötet finns här: https://saabklubben.se/forum/amne/svenska-saabklubbens-lokalsektion-i-stockholm-arsmote-2016/. Medlemskap i Saabklubben är ett krav för deltagande på årsmötet.

augusti 29, 2016 kl. 19:15 #401704

Har nyss försökt anmäla deltagande via e-postlänken. Men, det ville sig inte. Fick meddelande om att ”standardklienten inte installerats på rätt sätt”. Nå´n idé om vad som gått på tok ?

augusti 30, 2016 kl. 10:55 #401708

@greven det låter som e-postinställningarna inte är helt rätt på din dator. Du kan istället öppna ditt e-postprogram/klient och författa ett vanligt e-postmeddelande till stockholm@saabklubben.se.

augusti 30, 2016 kl. 11:14 #401709

Tack, Jonathan
            Jag mailade från jobbet och då fungerade länken, så jag är nu anmäld.

september 7, 2016 kl. 20:30 #402060

Missa inte att idag är sista dag för anmälan till Söderturen! Vi närmar oss ett 60-tal ekipage och väderprognosen är lovande, så detta kommer nog bli en riktigt trevlig träff.

september 11, 2016 kl. 20:15 #402348

Vilken rolig och lyckat träff med Söderturen i lördags! Om jag räknade rätt så kom 37 st bilar, från Saab 93 till Saab NG9-5. Slingan var riktigt skön, möjligtvis med undantag för skogsturen med alla potthål (jag klagade dock inte med min 9-3X). Att vi fick börja och avsluta med en konbana var hur kul som helst!

Det kommer fler bilder av en desto duktigare fotograf i kommande nummer av Bakrutan, men här är några som jag lyckades få med mobilen i lördags:

Bra bredd på bilarna här.

soderturen_2016_1
                soderturen_2016_2
                soderturen_2016_3

Närmare ett 70-tal deltagare på plats, både gamla bekanta och nya ansikten.

soderturen_2016_4
                soderturen_2016_5

Stort tack till Lasse, Yngve och Anton som arrangerade Söderturen.

soderturen_2016_6

I väntan på att få köra konbanan.

soderturen_2016_7

Och så här glad blev man av att vara med på Söderturen.

soderturen_2016_8

Sist men inte minst så hade vi ett första riktiga årsmöte för vår lokalsektion i Stockholm, där en styrelse valdes in. Hurra! Mer information om det följer även i Bakrutan här framöver.

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.