Söderturen 2016 – OBS: anmäl er via e-post!

Forum Klubbinformation Träffar & andra aktiviteter Söderturen 2016 – OBS: anmäl er via e-post!

Detta ämne innehåller 5 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av 2016-09-11 20:15.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare

Jonathan
    Deltagare

Lördagen den 10:e september är det dags för Söderturen 2016! Det är första gången på några år som vi arrangerar denna klassiska träff i Stockholm. För de som inte varit med tidigare så är Söderturen en förutbestämd slinga som körs, fylld med kluriga Saabrelaterade frågor. Turen tar 1,5-2 timmar och efteråt blir det grill (burgare) med umgänge och en prestigefylld prisutdelning!

4693456987_4d0b2c102a_b

Alla modeller av Saab är välkomna till Söderturen 2016! Medlemskap i Saabklubben är inget krav för deltagande på turen.

Plats: Haninge Motorklubb, Högstabanan, Åvavägen 27, Haninge
    Datum/tid: Lördag 10/9 kl. 11:00 (samling från kl. 10:00)

Anmälan: för att vi ska kunna proviantera rätt måste föranmälan ske via e-post till stockholm@saabklubben.se. Ange antal deltagare och bilar. Anmälan måste ske senast onsdag 7/9.

Efter Söderturen 2016 ska vi hålla ett första lokalt årsmöte för Saabklubbens lokalsektion i Stocholm. Kallelse och dagordning för årsmötet finns här: https://saabklubben.se/forum/amne/svenska-saabklubbens-lokalsektion-i-stockholm-arsmote-2016/. Medlemskap i Saabklubben är ett krav för deltagande på årsmötet.

Bilagor:

greven
    Deltagare

Har nyss försökt anmäla deltagande via e-postlänken. Men, det ville sig inte. Fick meddelande om att ”standardklienten inte installerats på rätt sätt”. Nå´n idé om vad som gått på tok ?

Jonathan
    Deltagare

@greven det låter som e-postinställningarna inte är helt rätt på din dator. Du kan istället öppna ditt e-postprogram/klient och författa ett vanligt e-postmeddelande till stockholm@saabklubben.se.

greven
    Deltagare

Tack, Jonathan
    Jag mailade från jobbet och då fungerade länken, så jag är nu anmäld.

Jonathan
    Deltagare

Missa inte att idag är sista dag för anmälan till Söderturen! Vi närmar oss ett 60-tal ekipage och väderprognosen är lovande, så detta kommer nog bli en riktigt trevlig träff.

Jonathan
    Deltagare

Vilken rolig och lyckat träff med Söderturen i lördags! Om jag räknade rätt så kom 37 st bilar, från Saab 93 till Saab NG9-5. Slingan var riktigt skön, möjligtvis med undantag för skogsturen med alla potthål (jag klagade dock inte med min 9-3X). Att vi fick börja och avsluta med en konbana var hur kul som helst!

Det kommer fler bilder av en desto duktigare fotograf i kommande nummer av Bakrutan, men här är några som jag lyckades få med mobilen i lördags:

Bra bredd på bilarna här.

soderturen_2016_1
    soderturen_2016_2
    soderturen_2016_3

Närmare ett 70-tal deltagare på plats, både gamla bekanta och nya ansikten.

soderturen_2016_4
    soderturen_2016_5

Stort tack till Lasse, Yngve och Anton som arrangerade Söderturen.

soderturen_2016_6

I väntan på att få köra konbanan.

soderturen_2016_7

Och så här glad blev man av att vara med på Söderturen.

soderturen_2016_8

Sist men inte minst så hade vi ett första riktiga årsmöte för vår lokalsektion i Stockholm, där en styrelse valdes in. Hurra! Mer information om det följer även i Bakrutan här framöver.

Bilagor:
Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng