Söker strålkastare Saab 900og 87-93

Forum Sälj/Köp Delar, köpes och efterlyses Söker strålkastare Saab 900og 87-93

• Detta ämne är tomt.
Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    SAAB_Peking
    Deltagare

Hej, renoverar min 900 från 92 och är ute efter strålkastare till den. Antingen hela strålkastare eller bara glasen och reflektorerna. Behöver inte vara original, men gärna nära nyskick. Har försökt att beställa på nätet, men de är slut i lager på alla ställen som jag har kollat.

Bilagor:
    matssvensson
    Deltagare

Hej
    Speedparts har lösa reflektorer och glas i lager

matssvensson
    Deltagare

Sorry jag lurade dej. Det ser ut som de har dem hemma ,men när man går in på produkten så är de slut där med

SAAB_Peking
    Deltagare

Tack för att du försöker hjälpa mig, men jag gjorde misstaget att beställa hem därifrån. Fick sedan ett mejl om att de inte fanns i lager och att de inte kunde säga när eller om det kommer få det.

Mags
    Deltagare

Skandix verkar ha kompletta strålkastare, både höger och vänster.
    Kostar ju en slant, men det kan det väl vara värt?!

Svarade tidigare med länkar, men det dök aldrig upp i tråden. Såg nu en tråd om att det (ibland?) inte funkar att inkludera länkar. Men kolla skandix.de så bör du hitta vad jag syftar på.

• Det här svaret redigerades för 2 månader sedan av .
    SAAB_Peking
    Deltagare

Tack för tipset, en aning mycket pengar just nu, men hittar jag inget annat så vet jag att de finns där iaf. Tack 🙏

wallero
    Deltagare

Skandix ä ingen vidare kvalite samma med proparts tradera sks du kolla på går flera lampor var vecka…ibland nya å ibland beggade…vill man ha finare delar så kostar det en peng..

Mags
    Deltagare

Skandix ä ingen vidare kvalite samma med proparts tradera sks du kolla på går flera lampor var vecka…ibland nya å ibland beggade…vill man ha finare delar så kostar det en peng..

Nja, det där stämmer i alla fall inte med min erfarenhet. Jag har beställt flertalet gånger från dem genom åren och alltid fått bra grejer, t ex Dunlop på kopplingshuvudcylinder. Strålkastare vill jag minnas att jag fick något italienskt märke som jag just nu inte minns namnet på. Något på B kanske? Hur som helst, de var finfina och det är många gånger bättre med dem, nya och fräscha på plats, än att varje gång ha besiktningsgubbarna/gumomorna att nämna oxiderade reflektorer. Men visst, lyckas man tajma NOS-delar på Tradera så ju det kanon. Men att köpa begagnat och slitet i sisådär skick är inte så kul.

SAAB_Peking
    Deltagare

Nja, det där stämmer i alla fall inte med min erfarenhet. Jag har beställt flertalet gånger från dem genom åren och alltid fått bra grejer, t ex Dunlop på kopplingshuvudcylinder. Strålkastare vill jag minnas att jag fick något italienskt märke som jag just nu inte minns namnet på. Något på B kanske? Hur som helst, de var finfina och det är många gånger bättre med dem, nya och fräscha på plats, än att varje gång ha besiktningsgubbarna/gumomorna att nämna oxiderade reflektorer. Men visst, lyckas man tajma NOS-delar på Tradera så ju det kanon. Men att köpa begagnat och slitet i sisådär skick är inte så kul.

Håller med. Jag funderar på att köpa från Scandix, men har man tur så finns det någon som har några liggandes hemma

Lsoderlund
    Deltagare

Uppenbarligen finns det ju ett behov, kanske vore något att börja tillverka igen, dock kan ju vi som enskila medlemmar och privatpersoner inte göra mycket, annat är det om tex Scandix, SSKR, eller någon annan gick in och beställde en batch, skulle ju kunna funka med förbeställningar också…

Saab 99 GL ´83 "Tant Brun"
    Saab 900 Turbo cabriolet ´87 "TureTurbo"
    Saab 96 TT ´65 "Pruttingvar"
    Saab 9-3 Vector SC ´09

Skämsbil:
    Audi A6 Avant

Kassör Svenska Saabklubben samt medlem i Bakrutans redaktion

SAAB_Peking
    Deltagare

Hej, jag har hittat vänster reflektor och kommer iaf halvvägs om någon här i klubben har en höger reflektor som kan säljas.

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng