Spakställ V4

Forum Modellspecifika forum 95/96 V4 Spakställ V4

  • Detta ämne har 3 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 2011-11-18 22:40 av .
Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #5251
    torzan
    Deltagare

    Några skitungar har ”lånat” min V4 och skrotat spakstället. Jag har ett spakställ från en 71a, passar det till en -79a? Jämför man en -71a och en -79a så känns ju den senare mer distinkt och solid i växellägena. Beror det på spakstället eller växellådan, eller att -79an endast gått 13000mil?

    #35092
    rallysaaben
    Deltagare

    Utan att veta säkert så skulle jag säga att jag tror att delarna passar.

    Jag tror att 71an är mer sliten och att den därför känns slappare i växellägena, det finns dock ett knep för att bota denna slapphet lite. Inne i motorrummet precis vid torpeden sitter en ”växelknut” på växellänkaget, skruva loss den helt och vänd den upp och ner, då kommer växellägena att kännas fan så mycket tajtare.

    /Anders

    #32468

    Bra ide, har jag aldrig tänkt på. Bra tips! Men då blir kanske backläget segt? Fast det är väl inte så ofta man använder backväxeln så det är nog uthärdligt! Hm, heter det så?

    #35134
    rallysaaben
    Deltagare

    Jag tycker inte det blir nån skillnad på backväxeln, men det är jag det.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng