SRS 900 1993

Forum Modellspecifika forum OG900 SRS 900 1993

• Detta ämne har 11 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast 2012-05-30 18:59 av .
Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    blarok
    Deltagare

Fick en tvåa på min 900 cab 1993 på 9600 mil, SRS lampan inte lyser vid påslag av tändning, Är det någon som vet om det finns någon säkring för detta systemet? var man kan börja felsöka?

Beeos
    Deltagare

Kontrollerat lampan?

turbocab
    Deltagare

Ajdå, detta kollas också? Blir till att pilla tillbaka lampan på min och ersätta kretsen med ett 2 ohms motstånd, jag tror min airbag ger fel värden.

blarok
    Deltagare

Ja bilprovningen har börjat bli hårda med detta nu. :h :h :bh :bh

Monterade en ny lampa och då blinkar SRS lampan, är det något man kan kontrollera eller felsöka ❓

saabaero
    Deltagare

Med Tech 2 kan du felsöka kudden.
    Kanske det även funkar med ISAT ?

turbocab
    Deltagare

Är rattstången samma för Airbag-ratt som vanliga? Eller måste man byta till en vanlig om man sätter på en Nardi tex istället för Airbagratten?

longjohn61
    Deltagare

Har för mig att det skiljer sig på dom tuta mojängen är annorlunda kan ta kort på den jag har om det är intressant 😉

Mvh Nisse

turbocab
    Deltagare

Njae, det är väl lugnt, jag har en lös stång utan airbag liggande och vill mest ha bekräftat att det är olika så får man väl börja riva i det. Eller bara pilla dit ett motstånd istället, jag har ingen som helst lust att försöka få fixat airbagratten egentligen. Vem vet hur en 20 år gammal sprängladdning fungerar ändå liksom?

saabaero
    Deltagare

EPC borde väl ge svaret om det skiljer något på rattstången.

Misstänker att SRS systemet på 900 är lika som på 9000, dvs att diagnosintrumentet måste användas för att släcka felkoderna även fast systemet är lagat.

blarok
    Deltagare

Har letar runt i bilen och hör att det ska finnas ett diagnos uttag någon stans i bilen, vet någon var det ska sitta? och hur det ser ut? Tog även en tur med bilen och upptäckte då att efter ca 5-10 minuter så slutade lampan att blinka men började lysa konstant. Kan det vara någon av givarna på inne skärmarna som strular ? kan man koppla bort en sådan och vågar man då slå på tändningen? Alla tips och råd är värdefullt för mig då jag vill bevara bilen i original skick

saabaero
    Deltagare

Jag tror diagnosuttaget sitter i mittkonsolen nånstans.
    Om inte kolla under baksätet, på hö sida.

henrikg
    Deltagare

@SaabAero wrote:

Jag tror diagnosuttaget sitter i mittkonsolen nånstans.
    Om inte kolla under baksätet, på hö sida.

Det sitter i mitten, framför växelspaken! Ta bort den lilla gummibiten mellan växelspaken och mittkonsollen så ser du den! Går att släcka med TECH2 med rätt mjukvara samt en adapterkabel.

Jag kan hjälpa dig om du bor nära Trollhättan

Mvh
    Henrik

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng