Startproblem 9000 med stöldlarm
Forum / Modellspecifika forum / 9000 / Startproblem 9000 med stöldlarm
- Detta ämne har 9 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast 2012-05-28 06:46 av
fataren.
-
FörfattareInlägg
-
Kanske finns nån 9000 guru även här?
Dog efter väg, gnuggade batteriet tomt, väl hemma så är pumpen död och denna byttes. Sen vägrar den starta och larmdioden blinkar dubbelt, dvs VSS har gått in och ”stöldskyddar”Den reagerar ingenting på sändaren, inte centrallåset heller, nya batterier i sändaren och dioderna på densamme blinkar men inte ett liv i nånting och det finns bara en sändare om jag fattade ägaren rätt.
Vad kan ha hänt? Låter långsökt att sändaren avlidit bara för bilen var strömlös? Har provat att trycka fem gånger på alla möjliga vis men inte ett livstecken från larmet.
maj 11, 2012 kl. 06:14 #43498det går ju att rycka ur larmmodulen som sitter under instrumentpanelen under handsfacket
Behövs dock då 3 st byglingar.
Har bild och beskrivning ”hur och var” om du behöver
Gjorde det efter jag råkat byta batterier med dörrarna låsta
och Saab skulle kränga på mig grejor för x antal tusenmaj 11, 2012 kl. 19:11 #43528Funkar väl inte om du bytt batteri i fjärrkontrollen med dörrarna låsta eller?
Får nog ta och trycka dit modulen och se vad som händer 🙂Jag löste det med överbygling

@Rickard735 wrote:
Funkar väl inte om du bytt batteri i fjärrkontrollen med dörrarna låsta eller?
Får nog ta och trycka dit modulen och se vad som händer 🙂Jag löste det med överbygling

jo det funkar om du låser bilen, går in och byter batteri. går ut låser upp (larmet går) slå på tändningen tryck 4-5 ggr.
klart!
maj 12, 2012 kl. 07:35 #43536@Rickard735 wrote:

Kul att se att det är fler som kör runt med bryggad kontakt 😉
Funkar bra gör det ivarjefall.maj 13, 2012 kl. 12:12 #43581Var ju tvungen att testa
Men jag fick då inte till det
ska dörren vara öppen eller stängd?
ska tändningen vara helt påslagen?
finns det nån länk till nån fler som gjort samma sak?@fataren wrote:
@Rickard735 wrote:

jo det funkar om du låser bilen, går in och byter batteri. går ut låser upp (larmet går) slå på tändningen tryck 4-5 ggr.
klart!
det var ju ett tag sen det här fixades men jag provade ALLT som alla tipsade om inkl ovanstående. Det slutade med att jag lät den stå strömlös ett dygn och började om från noll igen, då helt plötsligt låste den sig när jag tryckte enligt instruktionsbok, typ 4.5 ggr eller vad det nu var.
Det kanske var ren tur vad vet jag men helt klart så verkar det inte vara raka puckar med dessa larm………. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.