Störande litet oljeläckage – Omega 917?

Forum / Övrigt / Allmänt / Störande litet oljeläckage – Omega 917?

Forum / Övrigt / Allmänt / Störande litet oljeläckage – Omega 917?

  • Detta ämne är tomt.
  • Författare
    Inlägg
    • september 9, 2020 at 23:15 #474952

      Hej!

      Jo jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av Omega 917 eller liknande. Funkar det eller är det endast rent hyckleri? Ska ju tydligen “ge liv till gamla uttorkade packningar”. Är en aning misstänksam. 🙂

      Ni får gärna dela med er av vad ni vet!

        september 10, 2020 at 10:03 #474958

        Kanske funkar, jag vet inte.

        men det finns ju aldrig något som ger men inte tar. vad är då nackdelen omd en tätar? att den tätar en stund och sen läckar Allt?

          september 10, 2020 at 17:16 #475001

          Jag har hört både gott och ont om det. För vissa ska det tydligen funka riktigt bra men andra inte. Beror väl på vilket oljeläckage det handlar om också. Man ska tydligen vara riktigt försiktig med att hälla i för mycket då packningarna kan bli så mjuka att det börjar läcka ännu mer. 🙁

          Men om man följer instruktionerna borde det väl inte vara skadligt iallafall? Men är ju inte säker.

            september 11, 2020 at 08:47 #475027

            Låter det för bra för att vara sant är det ofta det…
            Har du kollat var det läcker?

            96 V4 1975 ”Bollen”
            96 V4 1979 ”Sköldpaddan”

              september 11, 2020 at 16:24 #475069

              Jag har använt det två gånger och båda gångerna upphörde läckaget utan att återkomma.
              Läckande servostyrning på en 900 som stått länge och en automatlåda på en Figaro som som också stått länge

              Doseringen är viktig.
              /N

                september 27, 2020 at 19:22 #476319

                Svårt att tro att det kan reparera en utsliten tätning. provade på en bakre vevaxeltätning (volvo) det hjälpe inte alls.

                  oktober 1, 2020 at 17:20 #476650

                  Jag har använt det två gånger och båda gångerna upphörde läckaget utan att återkomma. Läckande servostyrning på en 900 som stått länge och en automatlåda på en Figaro som som också stått länge
                  Doseringen är viktig. /N

                  Hmmm. Intressant. Kanske är värt att testa om man är riktigt försiktig med dosering.

                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.