Forum › Modellspecifika forum › Sonett › Stötdämpare Sonett III -74
- Detta ämne har 4 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 2018-10-09 07:04 av .
- FörfattareInlägg
- 18 juli, 2018 kl. 11:02 #446592
Jens Tornblad
DeltagareVerkstadshandboken menar på att stötdämparna är unika för Sonett, men hur är det egentligen med det? Jag har intrycket att dämparna till 96 passar rakt av. Min Sonett som är under återuppbyggnad saknar stötdämparna runt om så jag har inget att jämföra med.
Framöver kommer jag att plåga er med mer såna här frågor då jag inte skruvat vare sej Sonett eller 96 tidigare. Skulle nån ha funderingar kring Jaguars 50-talsmodeller i slagskeppsklassen Mk7-Mk9 så hjälper jag gärna i gengäld till då jag hållit på mycket med dem genom åren.
20 juli, 2018 kl. 16:30 #446622sonettlll
Deltagare96ans passar rakt av. Jag köpte nya standard från Pejas, Sonetten är ju lättare än 96an så dämpningen blir lite hårdare, lagom för mig.
Däremot är fjädrarna bak väldigt mjuka för att vara en sportbil, jag har nu fjädrar från en -77 96a, något kapade. Mats20 juli, 2018 kl. 22:48 #446632fuling
DeltagareEtt annat förslag
http://www.avouk.com/Products_TWIN_TUBE_APPLICATIONS_M-Z.htm#SAAB8 oktober, 2018 kl. 11:30 #450194emul
ModeratorSent svar men ändå – jag kör just AVO justerbara på min Sonett -69. Gjorde enorm skillnad. Måste byta fjädrar också, har V4 NOS liggande jag tänker testa med så får vi se hur det blir. Tips mottages tacksamt om nån råkar ha nån tanke kring det.
9 oktober, 2018 kl. 07:04 #450235fuling
Deltagareemul
Måste byta fjädrar, varför? Gått av?Längden på V4 fjädrna lär inte passa utan behöver nog kapas.
Hårdhet är jag inte ett dugg orolig för. - FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.